سلامت نیوز : فاطمه رخشانی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: روند رشد بیماری ایدز و انتقال HIV در کشور به علت تغییر رفتار و سبک زندگی مردم اتفاق افتاده است و متأسفانه روندی است که اصلاً قابل قبول نیست و نگران کننده است.

وی ادامه داد:‌ آمارها نشان می‌دهد، با وجود تلاشی که وزارت بهداشت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه روشهای انتقال ویروس ایدز داشته است. متأسفانه مردم آگاهی کافی در این مورد ندارند و اطلاعات مردم درباره روشهای انتقال این بیماری خیلی پایین است.

معاون وزیر بهداشت افزود: به نظر می‌آید به دلیل اینکه صحبت کردن درباره جزئیات روشهای انتقال این بیماری به نوعی تابو است. نمی‌توانیم خیلی شفاف درباره این بیماری اطلاع رسانی کنیم و به دلیل مسائل و محدودیتهای فرهنگی که داریم امکان اطلاع رسانی در رسانه‌های جمعی درباره این بیماری محدود است.

رخشانی گفت: برای جبران این مشکل باید به سرعت به فکر روشهای جایگزین و آموزشهای اختصاصی فردی و خصوصی در خانواده‌ها با استفاده از مشاوره‌های خانوادگی اقدام کنیم تا مردم بتوانند به اطلاعات لازم درباره این بیماری دسترسی پیدا کنند.

وی گفت:‌ علاوه بر آن تجربیات خوبی در زمینه آموزش به مردم در فضای مجازی و به شیوه الکترونیک داریم که نشان داده است، بسیاری از مردم این نوع  آموزش را ترجیح می‌دهند و می‌توانند از این طریق خیلی از سوالات خصوصی خود را که نمی‌توانند رو در رو بپرسند، سؤال کنند و پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: به همین علت گسترش آموزش الکترونیک در زمینه ایدز و افزایش سایتهای معتبر در این زمینه که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد از جمله اقداماتی است که برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه مد نظر است.

وزارت بهداشت در آخرین آمار رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در کشور 26 هزار و 126 نفر اعلام کرد که 33 درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری از طریق رابطه جنسی غیر ایمن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha