دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 74104

استفاده یك تا دو بار در هفته از ماسك های خانگی شیر می تواند از بروز پیری جلوگیری كند.

خواص شیر روی پوست
سلامت نیوز : تحقیقات نشان داده است پروتئین، كلسیم و ویتامین B12 موجود در شیر نقش مهمی در پیشگیری از بروز عوارض پوستی همچون خشكی، شكنندگی و اگزما دارد. همچنین اسید لاكتیك موجود در شیر در بیشتر لوسیون‌های صورت و كرم‌های پوست استفاده شده و نقش نرم‌كننده و شاداب‌كننده بر پوست دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ استفاده یك تا دو بار در هفته از ماسك های خانگی شیر می تواند از بروز پیری و چروك های ریز زودرس جلوگیری كند.

ماسك شیر و جوانه گندم به دلیل منابع پروتئینی بالا می تواند موجب سفتی پوست و رفع افتادگی چروك شود. به این منظور ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را كاملا له كنید، یك نصف میوه آووكادو را رنده كرده و با جوانه گندم مخلوط كنید. سپس سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یك عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه كرده و با نصف لیوان شیر مخلوط كنید. مایع به دست آمده را روی پوست كاملا تمیز قرار دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسك بادام نیز باعث حفاظت و رطوبت پوست می شود. یك قاشق غذاخوری شیر را با پودر بادام بخوبی مخلوط و سپس یك قاشق چای خوری عسل به آن اضافه كنید. این ماسك را برای ۱۵ دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

مخوط شیر و نمك پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملایم می كند. بر این اساس می توانید یك قاشق چایخوری نمك را در دو قاشق سوپخوری شیر بریزید و هم بزنید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.

ماسك سیب و شیر لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد. یك عدد سیب را رنده كرده و با یك لیوان شیر مخلوط كنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

از ماسك شیر و آرد برنج و ماسك نشاسته و شیر نیز می توان برای جوان سازی و شاداب كردن انواع پوست استفاده كرد. پس یك قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط كرده و شب هنگام خواب روی پوست تمیز و شسته شده بگذارید و همزمان یك لیوان شیر نیز میل كنید. پس از جذب كامل ماسك و خشك شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد و خنك بشویید.

همچنین می توانید یك قاشق مرباخوری نشاسته را با دو قاشق مرباخوری شیر با هم مخلوط كرده و روی پوست قرار دهید و همزمان یك لیوان شیر كه در آن یك قاشق غذا خوری نشاسته حل كرده اید، بنوشید. توجه داشته باشید كه ابتدا نشاسته را در كمی آب سرد حل كرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط كنید تا مایع یكدستی شود.

در كنار استفاده از ماسك هایی كه با شیر تهیه می شود و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشیدن یك لیوان شیر در روز علاوه بر شفافیت صورت، سلامت دندان، ناخن ها، موها و در نتیجه زیبایی خود را تضمین كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha