دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 76007

آیا ماساژ در کاهش وزن موثر است؟ ماساژ تأثیر مثبتی روی عضلات دارد و باعث کاهش وزن می شود.

ماساژ و کاهش وزن
سلامت نیوز : شکی نیست که ماساژ برای حفظ سلامت مفید است و از طرفی میزان استرس را کاهش می دهد. اما آیا ماساژ در کاهش وزن نیز موثر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ نتایج بررسی ها نشان می دهد ماساژ تأثیر مثبتی روی عضلات دارد و باعث کاهش وزن می شود.ماساژ فواید دیگری هم دارد که به طور مستقیم در کنترل یا کاهش وزن نقش دارد.

ماساژ، گردش خون و روند انتقال مواد مغذی به عضله را بهبود می بخشد و تبادل ماده حیاتی بین خون و سلول های بافتی را افزایش می دهد. در نتیجه سوخت و ساز بافت ها افزایش پیدا می کند. پس از ورزش، ماده مغذی حیاتی باید به عضلات منتقل شود تا بتواند خود را بازسازی کند. با انجام ماساژ انتقال این مواد و اکسیژن از طریق جریان خون به حداکثر می رسد که این امر باعث رشد عضله و سوخت کالری می شود.

ماساژ، میزان حرکت و انعطاف پذیری عضلات را افزایش می دهد در نتیجه، عضلات قدرت خود را حفظ می کند. همچنین بهبود در میزان حرکت و انعطاف پذیری، درد و گرفتگی عضله را کاهش می دهد.

ماساژ، زمان ریکاوری لازم بین ورزش را کوتاه تر می کند. هنگام ورزش و پس از آن، مواد زاید مانند اسید لاکتیک و کربونیک در عضله متراکم می شود. افزایش گردش خون به عضله کمک می کند تا تراکم سموم از بین برود و در نتیجه زمان بهبود ی کوتاه شود.با کوتاه شدن زمان ریکاوری می توانید در زمان معین ورزش بیشتری کنید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید.

ماساژ ،باعث آرامش عضلات می شود و تأثیری مانند مسکن روی سیستم اعصاب دارد. ماساژ مانع از بروز سندروم ورزش بیش از حد می شود. این سندروم شکل گیری عضله سالم و قوی را محدود می کند.

برخی بررسی ها نشان می دهد، ماساژ چربی موجود در بافت های زیرپوستی را کاهش می دهد تا چربی خارج شود.

در هنگام ماساژ به دلیل کشیده شدن بافت های پیوندی، گردش خون بهبود می یابد و مانع از شکستن چسبندگی جوشگاه هایی که بر اثر پارگی عضله و آسیب های شایع عضله به وجود می آید، می شود. ماساژ در دفع برخی مایعات مانند نیتروژن، سولفور و... که به ترمیم بافت ها کمک می کند، نقش دارد. رفع سریع آسیب ها یعنی بازگشت سریع تر به ورزش و کاهش وزن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha