پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۲
کد خبر: 77295

سلامت نیوز : میوه‌ها جایگاه مهمی در تغذیه ما دارند. نظر همه متخصصان تغذیه این است که باید روزانه حداقل دو تا سه واحد میوه بخورید. اما حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند باید قبل از مصرف میوه پوست آن را بگیریم یا این که آناناس باعث لاغری می‌شود یا این که کل میوه‌ها منبع ویتامین C هستند و غیره.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ به نظر شما همه این گفته‌ها حقیقت دارند یا این که به مرور زمان تبدیل به باورهای رایج بین مردم شده‌اند؟ در این مقاله قصد داریم به چند نمونه از این باورهای رایج اشاره کرده و درست و غلط آن‌ها را بگوییم.

حتماً آن را پوست بکن

درست نیست. اصلاً حیف است که پوست میوه را بکنید. می‌دانید چرا؟ به خاطر این که بیشتر میزان ویتامین میوه‌ها در پوست آن‌ها قرار دارد. اما اینجا یک مشکل وجود دارد: باقیمانده آفت‌کش‌هایی که به میوه‌ها می‌زنند. اگر می‌توانید حتماً از محصولات ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت حتماً قبل از مصرف، آن‌ها را به دقت بشویید تا از وجود احتمالی آفت‌کش‌ها پاک شوند. افرادی که برای هضم پوست میوه دچار مشکل هستند نیز باید سعی کنند پوست میوه‌ها را خیلی نازک بگیرند تا بیشترین خواص میوه حفظ شود.

برای صبحانه حتماً آب پرتقال بخور

حتماً شما هم در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دیده‌اید که یک لیوان بزرگ آب پرتقال در صبحانه ثروتمندان خودنمایی می‌کند. اما بایدی وجود ندارد. مصرف آب میوه برای صبحانه بیشتر به عادت‌های غذایی ما بستگی دارد. با این حال اگر احساس می‌کنید که بدنتان به ویتامین بیشتری نیاز دارد بهتر است که خودتان آب میوه بگیرد یا بهتر از آن یک میوه کامل میل کنید. یک صبحانه کامل و خوب باید حاوی یک نوشیدنی مانند چای یا قهوه، یکی از محصولات لبنی مانند پنیر و غلات باشد. مصرف میوه برای صبحانه اجباری نیست بلکه یک انتخاب است. اگر میلتان نمی‌کشد نیازی ندارد خودتان را مجبور کنید. می‌توانید در ساعات بعدی روز میوه‌تان را میل کنید. هدف این است که شما روزانه دو یا سه واحد میوه میل کنید اما اجباری نیست که یکی از این میوه‌ها حتماً برای صبحانه باشد.

می‌خواهی لاغر شوی آناناس بخور

آناناس به لاغر کردن شهرت دارد و بیشتر مردم آن را یک میوه چربی‌سوز می‌دانند. اما باید به این شهرت کمی تردید داشت. واقعیت این است که آناناس نمی‌تواند چربی‌ها را بسوزاند اما این توانایی را دارد که بخشی از چربی‌های مصرفی را یک جا جمع کند و باعث شود این چربی‌ها خیلی زود بدون جذب شدن هضم شوند. برای همین هم چربی‌ها نمی‌توانند در محل‌های نامناسبی از بدن مانند ران‌ها و شکم انباشته شوند. مصرف آناناس برای از بین بردن چربی‌هایی که قبلاً در بدن انباشته شده‌اند فایده‌ای ندارد. فقط ورزش کمک می‌کند که این چربی‌ها شل و کم کم آب شوند.

همه ‌میوه‌ها منبع ویتامین C

این باور اشتباه است. بیشتر میوه‌ها حاوی میزان زیادی ویتامین C می‌باشند اما فقط برخی از میوه‌ها منبع ویتامین C هستند و نباید تصور شود که همه میوه‌ها سرشار از این ویتامین هستند. برای این که بیشترین میزان ویتامین C را دریافت کنید باید میوه‌هایی مانند انگور فرنگی، توت فرنگی، پاپایا، کیوی یا مرکبات مصرف کنید. بیشتر میوه‌ها در هر 100 گرم بیشتر از 50 میلی گرم ویتامین C دارند. بقیه میوه‌ها مانند انگور، سیب، موز یا گیلاس حاوی ویتامین C کمتری هستند. در واقع هر 100 گرم از این میوه‌ها 10 میلی گرم ویتامین C دارند.

میوه‌های خشک را دریاب

این گفته کاملاً درست است. میوه‌های خشک برای افرادی که تحرک و جنب و جوش زیادی دارند توصیه می‌شود به خاطر این که میوه‌های خشک انرژی زیادی دارند. باید بدانید که هر 100 گرم از این میوه‌های خشک حاوی حدود 300 کالری هستند. این میوه‌ها همچنین منبع فوق‌العاده املاح معدنی هستند. برای همین هم میوه‌های خشک برای رفع خستگی بعد از ظهر فوق‌العاده‌اند و یک عصرانه مناسب محسوب می‌شوند. اما باید توجه داشته باشید که در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha