سلامت نیوز: یک داروساز گفت : طی سالهای اخیر مصرف برخی از این محصولات مانند ضد آفتاب ها و مرطوب کننده ها و شوینده ها به صورت لوکس مطرح نبوده و جزء ضروریات مراقبت از پوست محسوب می شود .
دکتر آناهیتا دینیاریان داروساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سالها بود که فراوده های آرایشی و بهداشتی حجم زیادی از قفسه داروخانه ها را به خود اختصاص داده بودند ولی داروسازان در زمینه اجزا تشکیل دهنده آنها و یا اندیکاسیون مصرف صحیح هر کدام اطلاعات علمی نداشتند گفت :طی این سالها افراد غیر آکادمیک در قسمت های ارایشی و بهداشتی داروخانه ها بر اساس تبلیغات شرکت ها به مشاوره پوست و ارائه خدمات مراقبتی پوست و مو می پرداختند .

وی با اشاره به اینکه از سال 1388 دانشکده داروسازی با ارائه سرفصل آشنایی با فرآورده های آرایشی و بهداشتی در واحد های کارآموزی داروخانه دریچه تازه ای از چگونگی مشاوره صحیح در زمینه این محصولات بر روی داروسازان گشود تصریح کرد: فراورده های آرایشی و بهداشتی طیف وسیعی از محصولات مانند ضدآفتاب ها ، شوینده ها و مرطول کننده ها و ضد چروک ها را در بر میگیرد .

این داروساز ادامه داد : طی سالهای اخیر مصرف برخی از این محصولات مانند ضد آفتاب ها و مرطوب کننده ها و شوینده ها به صورت لوکس مطرح نبوده و جزء ضروریات مراقبت از پوست محسوب می شود .

وی با بیان اینکه  FDA با ضد آفتاب ها همانند دارو برخورد می کند و برای استاندارد بودن آن شرایط خاصی را ذکر نموده است یادآور شد : اگر محافظت لازم در برابر اشعه  UVA را نداشته باشد آن را تایید نمی نماید.

دکتر دینیاریان تصریح کرد :  مصرف شوینده ای که به پوست آسیب نرساند و نیز مرطوب کننده مناسب پوست که مانع خشکی  پوست شود می تواند جلوی ایجاد بسیاری از انواع درماتیت را گرفته و یا به درمان آن کمک نماید .

وی با اشاره به اینکه مصرف ضد چروک های  مناسب با سن هر فرد نیز باعث به تعویق افتادن روند  Aging گردیده و زمینه ایجاد اعتماد به نفس در افراد را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: در سایه آموزش صحیح و اطلاع رسانی جامع به داروسازان می توان نقش به سزایی در ارائه خدمات مراقبتی از پوست و مو در داروخانه ها ایفا نموده و جلوی بسیاری از مشکلات پوستی را که با  مصرف نابجای برخی از این محصولات ایجاد می شوند را گرفت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha