پژوهشگران ژاپنی وابسته به دانشگاه توكیو به‌همراه پژوهشگران پژوهشگاه ملی بیماری‌های واگیردار و پژوهشگران شركت "دینابك" تصمیم گرفتند، واكسن ضد ایدز ساخت خود را به‌طور عملی بر روی بدن انسان آزمایش كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه "نیهون كیزای"، آزمایش واكسن ضدایدز ساخت ژاپن از سال ‪ ۲۰۱۰‬میلادی در آمریكا آغاز خواهد شد.

پژوهشگران ژاپنی برای عملی كردن آزمایش واكسن ضد بیماری ایدز بر روی بدن انسان با سازمان بین‌المللی "پیشبرد ساخت واكسن ضد ایدز" برای همكاری كردن با یكدیگر به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا به‌نقل از نیهون كیزای، این برای نخستین بار است كه تصمیم گرفته می‌شود، واكسن ضد ایدزی كه در ژاپن ساخته شده بر روی انسان، مورد آزمایش عملی قرار گیرد.

به گفته دست‌اندركاران، هنگامی كه این واكسن با استفاده از اسپری به داخل بینی افشانده می‌شود، سلول‌های پادتنی كه كارشان حمله‌به سلول‌هایی ناقل ویروس ایدز در بدن است، افزایش می‌یابند.

این واكسن این كاركرد را نیز دارد كه اگر با استفاده از آمپول به بدن بیمار ناقل ویروس ایدز تزریق شود، می‌تواند به پیشگیری‌از پدیدار شدن عوارض بیماری ایدز و یا سرایت آن به دیگران كمك كند.

پژوهشگران در جریان آزمایش این واكسن ضد ایدز بر روی میمون‌های ناقل ویروس ایدز به این دستاورد رسیدند كه ‪ ۶۰‬درصد از آنها، ویروس‌های ایدز پس از واكسینه شدن افزایش نیافت و عوارض بیماری نیز در آنها پدیدار نگردید.

آمارهای موجود نشان می‌دهد، هم‌اكنون حدود ‪ ۴۰‬میلیون نفر در جهان ناقل ویروس ایدز است.

كارشناسان می‌گویند كه هرچند با درست شدن بسیاری از داروهای مفید برای درمان بیماری ایدز، دیگر این بیماری یك بیماری لاعلاج نیست، اما به علت بالا بودن هزینه خرید این داروها، هر كسی به آسانی نمی‌تواند از آن استفاده كند.

به‌گفته آنها، بنابر این برای همگانی شدن درمان بیماری ایدز در جهان، ساخت واكسن ضد این بیماری یكی از نیازهای مهم كنونی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha