پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 77829
سلامت نیوز : شما چه غذایی دوست دارید؟ افرادی هستند که فکر می‎کنند ذائقه افراد مسئله‎ای شخصی و کاملا منحصر به فرد است و نمی‎تواند بیانگر حقایقی درباره شخصیت افراد باشد. عده‎ای اما، نظر دیگری دارند. این افراد معتقدند که غذا مانند نوع پوشش می‎تواند بیانگر هویت فردی شما باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ پل فیلدهاوس، استاد دانشگاه مانیتوبا در کانادا، معتقد است که غذا مانند زبان حاوی پیام‎های متفاوتی است که می‎توان با توجه به آن‎ها به درک حداقلی از شخصیت طرف مقابل رسید. در اینجا نگاهی داریم به غذا‎های مورد علاقه برخی از رهبران و شخصیت‎های سیاسی جهان.

باراک اوباما: همبرگر

رئیس‌جمهوری آمریکا، مشتری همیشگی اغذیه‎فروشی‏های واشنگتن دی‎سی است. به‏طوری که سرآشپز پاتوق اوباما همبرگری مخصوص به نام «پرز اوباما برگر» (پرز احتمالا مخفف پرزیدنت به معنای رئیس‌جمهور است) تهیه کرده که اکنون در آمریکا شناخته شده است.

قیمت این همبرگر تقریبا هفت دلار است و ترکیب آن گوشت مرغوب، مارمالاد پیاز، پنیر راکوفورت و سس ترب کوهی است. در تصویر معروفی که از اوباما و دیمیتری مدودف، رئیس‎ جمهوری پیشین روسیه، به همراه هم در یک اغذیه‏فروشی در واشنگتن منتشر شد اوباما را در حال خوردن پرز اوباما برگر نشان می‏دهد.البته سرآشپز غذایی سبک و مخصوص هم برای میشل اوباما در نظرگرفته که احتمالا دغدغه افزایش وزن دارد!

دالایی لاما: نان روتی

رهبر بودایی جهان، تقریبا همه چیز خوار است. گفته شده علاقه خاصی به امتحان کردن تمامی غذاها دارد ولی از نوعی نان به نام روتی (roti) با طعم کاری سری‎لانکایی لذت می‎برد. اگرچه بر اساس تعالیم بودا، دالایی لاما (به عنوان یک بودایی) اغلب از قضاوت کردن درباره غذاها و طعم آنان خودداری می‎کند و معتقد است که تمامی غذاها را باید با حق‎شناسی تناول کرد اما شنیده شده دالایی لاما از یک غذای ایتالیایی به نام جینوچی اصلا خوشش نمی‎آید و در قعر فهرست انتخاب‎های او قرار دارد. این غذا شبیه کوفته ریزه ایرانی است که با آرد گندم سمولینا یا سیب‎زمینی و تخم‏مرغ و پنیر تهیه می‏شود.

ملکه الیزابت: ساندویچ‎های مربایی

نان تست غلات با آرم تجاری اسپیشال‌کی (Special‌K)، انواع ساندویچ‏های مربایی و کیک شکلاتی؛ این‏ها غذاها و خوردنی‏های مورد علاقه ملکه انگلیس است. دارن مک‎گریدی، آشپز مخصوص ملکه فاش کرده که ملکه 85 ساله انگلیسی ذائقه بسیار ساده‏ای دارد. به گفته مک‏گریدی، الیزابت شاید در ضیافت‌های دولتی و مراسم‎های رسمی تلاش می‌کند تا استادانه در انتخاب غذا نقش بازی کند اما در خانه شخصی خود از غذاهای بسیار ساده لذت می‎برد.

گفته شده، وی روز خود را معمولا با صبحانه‎ای سبک آغاز می‎کند.

فرانسوا اولاند: همبرگر/ سارکوزی: ماست

رئیس‎جمهوری فعلی فرانسه هم مانند باراک اوباما علاقه خاصی به همبرگر دارد. نکته جالبی که درباره فرانسه وجود دارد این است که این کشور بزرگترین بازار اروپایی رستوران‏های زنجیره‌ای مک‎دونالد را دارد. گفته شده، خوردنی‌های مورد علاقه نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه، شکلات و ماست بوده است.

دیوید کامرون: پاستای تند سوئیس

غذای مورد علاقه نخست‎وزیر انگلیس پاستای تند سوئیس است. گفته شده کامرون در کتاب آشپزی (Scrummy) که با هدف امور عام‎المنفعه و خیریه منتشر شده روش تهیه این غذا را توضیح داده است. کامرون با کلی تعریف و تمجید از غذای مورد علاقه خود، بر زمان کوتاه و سادگی تهیه آن تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین: بستنی

خبرنگاران مجله غذایی گزارش دادند که رئیس‌جمهوری روسیه یک بستی‎خور تمام عیار است به ویژه بستنی پسته‎ای! شاید برای خیلی‌ها خوردن بستنی در فصل سرد سال در یک منطقه بسیار سرد غیرعادی باشد اما واقعیت این است که روس‎ها علاقه زیادی به خوردن بستنی در تمامی فصول دارند و ولادیمیر پوتین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نلسون ماندلا: میوه و دسر

خوردنی مورد علاقه رهبر پیشین آفریقای جنوبی انواع دسرها به ویژه سبزیجات و میوه‎ها بوده است. نلسون ماندلا، 94 ساله، اگرچه امروزه به دلیل کهولت سن و بیماری، دندان محکمی برای جویدن ندارد اما گفته شده از جمله کسانی است که علاقه زیادی به خوردن دسرهای میوه‏ای داشته و به کودکان توصیه می‎ کرده که میوه و سبزیجات بخورند. آشپز شخصی ماندلا گفته این روزها برای این‎که رهبر پیشین مبارزه با نژادپرستی آفریقای جنوبی را تحریک به غذا خوردن کند اغلب فرنی و غذاهای ساده‏ای را برای او تهیه می‎کند با میوه‎هایی مانند توت فرنگی تزئین می‎کند. گفته شده، ماندلا دست رد به بستنی هم نمی‎زند البته اگر از نوع میوه‎اش باشد.

آنگلا مرکل: کلم و سوسیس

صدراعظم آلمان عاشق غذایی مخلوط از سوسیس و کلم است. گفته شده اگرچه نام او در صدر فهرست قدرتمندترین زنان جهان قرار دارد اما از آشپزی کردن غافل نشده و این کار را بسیار دوست دارد. به‎طوری که در سال 2001 در مراسمی در نزدیکی شهر هامبورگ به عنوان «ملکه کلم» انتخاب شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha