سلامت نیوز : مدیر کل بهزیستی شهرستان تهران گفت: سالانه ۱۰ هزار نفر به معلولان تهرانی اضافه می‌شود که این امر هزینه‌های زیادی را برای سازمان بهزیستی به همراه دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ مصطفی سراج در همایش نیکوکاران و طلایه‌داران ضیافت مهر که با مشارکت مجمع خیرین حامی معلولان استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در طول سه دهه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ است ولی امروز مدعی هستیم که بهزیستی در فرایند توسعه گام‌های خوبی را برداشته است.

وی تصریح کرد: 350 هزار نفر اعم از معلول، زنان سرپرست خانوار و... تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند ضمن اینکه 3 هزار و 600 خانواده چند معلول (2 الی 7 معلول) تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که نیاز به حمایت بیشتر دارند.

سراج افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی تأمین مسکن برای معلولان و زنان سرپرست تحت پوشش است که در این زمینه با حمایت خیرین گام‌های خوبی برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران گفت: برای هر واحد مسکونی در طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان 5 میلیون از سوی خیرین و 5 میلیون از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد:  به طور متوسط در کشور بین 50 تا 70 هزار نفر سالانه به جمعیت معلولان اضافه می‌شود که این آمار در تهران نزدیک به 10 هزار نفر است.

در ادامه مراسم محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از آمادگی این مجمع برای حمایت معلولان فاقد مسکن بهزیستی خبر داد و گفت: ما وظیفه داریم به شکرانه نعمت‌هایی که خداوند داده است در این راه مددجویان و معلولان را کمک کنیم.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه دولت‌ها اعتباراتشان محدود است نمی‌توانند تمامی خدمات  مدنظر را به جامعه هدف بهزیستی هدایت کنند به همین دلیل ضروری است خیرین در این بخش ورود پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha