به گفته محققان، میزان مرگ و میر در بیمارانی كه تحت عمل جراحی معده برای كاهش وزن قرار می‌گیرند بیشتر از افراد عادی است. از جمله، میزان خودكشی در این افراد بیشتر است كه احتمالا به افسردگی آنها برمی‌گردد.

محققان گفتند، بالاتر بودن این خطر مرگ و میر، معمولا به دلیل خود جراحی نیست بلكه ناشی از مشكلات همراه با چاقی مفرط و آسیبی است كه این وضعیت قبل و بعد از عمل به بدن وارد می‌كند. دكتر "بنت اومالو" و همكارانش در "دانشگاه پیتسبورگ" اعلام كردند، بررسی بیش از ‪ ۱۶‬هزار عمل جراحی كه برای لاغری در یك دوره ‪ ۹‬ساله در "پنسیلوانیا" انجام شده است نشان داد كه در این گروه افراد، میزان مرگ و میرهای ناشی از خودكشی و بیماری عروق كرونر به مراتب بیشتر از افراد عادی است.

گروه اومالو در گزارش خود كه در "آرشیو جراحی" منتشر شده است، نوشت، احتمال زیادی وجود دارد كه مرگ و میرهای ناشی از خودكشی كمتر از حد برآورد شده باشد زیرا برخی از این مرگ و میرها در سند مرگ در فهرست مصرف بیش از اندازه دارو قرار می‌گیرد تا خودكشی.

آنها افزودند، شمار زیاد مرگ و میرهای ناشی از خودكشی و مصرف بیش از اندازه دارو نیز دلیلی برای نگرانی است.

بیشتر این خودكشی‌ها دست كم یك سال پس از جراحی اتفاق می‌افتد كه نشان می‌دهد این بیماران باید تحت پیگیری دقیق قرار گیرند و به ویژه لازم است علائم افسردگی در این بیماران تشخیص داده و درمان شود.

در این مطالعه ‪ ۴۴۰‬مرگ و میر در میان بیمارانی دیده شد كه متوسط سن آنها در زمان انجام عمل‌های جراحی برای لاغری ‪ ۴۸‬سال بود.

حدود یك درصد از بیماران در این مطالعه در عرض یكسال پس از انجام این عمل‌ها و شش درصد در عرض پنج سال جان خود را از دست دادند.

محققان دریافتند كه علت و مرگ و میر در ‪ ۷۶‬بیمار یعنی حدود ‪ ۲۰‬درصد، بیماری‌های قلبی عنوان شده است كه از شمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری قلبی در افراد عادی بالاتر است.

همچنین ‪ ۱۴‬مورد خودكشی در میان افرادی كه تحت عمل جراحی برای لاغری قرار گرفتند دیده شد. این در حالی است كه در افراد عادی احتمالا دو مورد خودكشی روی می‌دهد.

با این وجود گروه اومالو اعلام كرد كه جراحی یك روش درمانی موثر برای چاقی شدید است بطوریكه بیمارانی كه به شدت اضافه وزن دارند اغلب ‪ ۸۰‬درصد از وزن زیادی خود را در عرض یك یا دو سال از دست می‌دهند.

آنها اعلام كردند، میزان بالای مرگ و میر مشاهده شده در این مطالعه احتمالا به دلیل عوارض ایجاد شده توسط خود چاقی در قبل و بعد از عمل جراحی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha