سلامت نیوز : انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از دولت تدبیر و امید، بویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام و تاکید کرد که این تشکل ضمن پافشاری بر مطالبات اصلاح‌طلبانه، حمایت مشفقانه و نقد دلسوزانه خود را درباره سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی - وزیر جدید بهداشت - دریغ نمی‌کند و از هیچ کمکی هم فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

«کسب رای اعتماد وزیران و استقرار دولت "تدبیر و امید" حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی امید بسیاری را در ملت ایجاد نموده است. امید به آنکه روند قهقرائی اداره امور کشور که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم متوقف و سیر بهبود اوضاع آغاز گردد. آنچه موجب خرسندی و خشنودی ملت است آن است که دکتر روحانی تاکنون نشان داده است که به عهد خود با ملت پایبند است و وعده‌هایی را که در زمان انتخابات به مردم داده بود فراموش نکرده است. سخنان او تاکنون، در هر موقعیت و مناسبت، نویدبخش و اطمینان‌افزا بوده است.

ترکیب کابینه اگرچه به لحاظ بعضی ملاحظات از برخی گزینه‌های اصلی، بخصوص در وزارتخانه‌های سیاسی، فرهنگی و آموزشی خالی ماند اما همچنان دارای ظرفیت بسیار برای ایجاد تغییر و بهبود شرایط می‌باشد. انتظار از اعضای کابینه آن است که جهت‌گیری اعتدال‌گرایانه آقای روحانی، که در آن قانون‌گرایی بخصوص در پاسداشت حقوق ملت و نیز پاکدستی و کارآمدی وزیران و مدیران اصل هستند، در همه حال مراعا باشد.

در این میان جا دارد خشنودی و رضایت اعضای این انجمن را از بابت آن که سکان اداره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دست فردی با کفایت سپرده شده است، که در همان ابتدای کار توانست حمایت طیف‌های مختلف جامعه پزشکی را جلب و همگرایی درونی آنها را افزایش دهد، اعلام نمائیم.

دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که از یاران دیرینه و نزدیک آقای دکتر حسن روحانی است با تکیه بر سابقه آشنایی و همکاری خود با رئیس جمهوری و اعضای دولت بیش از هرکس دیگری فرصت خواهد داشت منابع لازم را برای اجرای برنامه‌های فراگیر و توسعه‌مدار در امر سلامت و آموزش پزشکی را تجهیز نموده و با افزایش سرانه بهداشت و درمان در رفع تنگناهای مالی این وزارتخانه برای اجرای برنامه‌ها بکوشد.

این انجمن ضمن پافشاری بر مطالبات اصلاح‌طلبانه، حمایت مشفقانه و نقد دلسوزانه خود را نسبت به ایشان دریغ نخواهد داشت و از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

برای دولت تدبیر و امید و وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بهترین آرزوها را داشته و بیشترین توفیقات را از خداوند متعال مسألت می‌نمائیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha