رییس هیات مدیره انجمن ایدز ایران با انتقاد از حذف روز جهانی ایدز از تقویم در زمان دولت احمدی نژاد،درباره احتمال بازگشت این روز به تقویم رسمی کشور تاکید کرد: آنچه که مشخص است مدیران و سیاستگذاران برنامه HIV کشور همان هایی هستند که در دولت احمدی نژاد بوده اند و نسبت به این قضیه خوشبین نیستم.

وزارت بهداشت گفت ایدز در اولویت ما نیست / حذف روزجهانی ایدز از تقویم غیرهوشمندانه بود
سلامت نیوز: رییس هیات مدیره انجمن ایدز ایران با انتقاد از حذف روز جهانی ایدز از تقویم در زمان دولت احمدی نژاد،درباره احتمال بازگشت این روز به تقویم رسمی کشور تاکید کرد: آنچه که مشخص است مدیران و سیاستگذاران برنامه HIV کشور همان هایی هستند که در دولت احمدی نژاد بوده اند و نسبت به این قضیه خوشبین نیستم.

دکتر حمیدرضا شاعری  با انتقاد از حذف روز جهانی ایدز از تقویم در زمان دولت احمدی نژاد، گفت:« سال گذشته شوکی که به ما وارد شد این بود که وزارت بهداشت دولت احمدی نژاد اعلام کرد ایدز در اولویت ما نیست و روز جهانی ایدز را از تقویم حذف می کنیم. البته این یک عمل غیرهوشمندانه ای بود که دلیل این کار را نمی دانم.»

وی ادامه داد:« اگر شما یک روز جهانی را از تقویم حذف کردید بقیه دنیا این روز را گرامی می دارند.»

شاعری درباره احتمال بازگشت روز جهانی ایدز به تقویم در دولت یازدهم گفت:« از رویه وزارت بهداشت دولت یازدهم در اینباره اطلاعی ندارم اما آنچه که مشخص است مدیران و سیاستگذاران برنامه HIV کشور همان هایی هستند که در دولت احمدی نژاد بوده اند. اگر قرار باشد همان رویه حذف روز جهانی ایدز از تقویم ادامه پیدا کند فاجعه بار است و اگر این احتمال وجود دارد که حرفشان را پس بگیرند و روز جهانی را دوباره وارد تقویم کنند باید همراه با یک عذرخواهی هم از مبتلایان به HIV/ADIS و هم از فعالان در عرصه پیشگیری، تشخیص، مشاوره، درمان باشد.»

دکتر شاعری افزود:« اگر موافقت کنند مجددا روز جهانی ایدز وارد تقویم شود شاید بار روانی و عاطفی شوکی که سال گذشته وارد شد را بتوان جبران کرد که البته نسبت به این قضیه خوشبین نیستم.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha