سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو توصیه کرد: هیچ نوع لوازم آرایشی برای اولین بار در دوران بارداری استفاده نشود چرا که گاهی آلرژی‌ها به مواد آرایشی برای اولین بار در حاملگی ایجاد می‌شوند.

دکتر نصرت پورسینا در گفت‌وگو با (ایسنا) ، گفت: پوست در زمان بارداری دچار تغییرات فیزیکی می‌شود بخصوص برای خانم‌هایی که برای اولین بار بارداری را تجربه می‌کنند قابل توجه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال موها در دوران حاملگی به نظر پرپشت‌تر می شود و فرد احساس می‌کند ریزش موی او متوقف شده است. این موضوع به این دلیل است که هورمون‌های مخصوص حاملگی باعث بروز تغییراتی در چرخه مو شده و موها بیشتر در فاز رشد (آناژن) قرار می گیرند بنابراین ریزش کمتری را در حاملگی داریم و فرد احساس می‌کند موهایش پرپشت‌تر شده‌اند. همچنین رشد ناخن‌ها در حاملگی بیشتر می‌شود.

وی همچنین گفت: در این دوران فرد به علت ادم یا ورم حاملگی احساس می‌کند صورتش بازتر شده و چون قابلیت غده چربی پوست در حاملگی زیادتر می شود پوست چرب‌تر می‌شود بنابراین خانمهای باردار باید این نکات طبیعی را در زمان حاملگی بپذیرند.

این متخصص پوست بیان کرد: آنچه که برای خانمها ناخوشایند است لکه‌های حاملگی یا ماسک حاملگی (ملاسما) است. این تغییر رنگ پوست خود را به صورت تیرگی و لکه‌های پررنگ نشان می‌دهد و بیش از همه در گونه‌ها، پیشانی و پشت لب اتفاق می‌افتد و اصولا از سه ماهه دوم به بعد ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ملاسما در حدود بیش از 70 درصد زنان باردار اتفاق می‌افتد برای پیشگیری بهتر است خانم‌ها از ابتدای حاملگی از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند و به صورت مرتب و هر سه ساعت یکبار آن را تکرار نمایند.

وی در خصوص استفاده از لوازم آرایشی هم گفت: استفاده از لوازم آرایشی در حاملگی باید با دقت بیشتری انجام شود به عنوان مثال در این دوران از هیچ گونه عطر، کرم پودر و یا ریملی برای اولین بار استفاده نشود چرا که گاهی آلرژی‌ها یا حساسیت به مواد آرایشی برای اولین بار در حاملگی ایجاد می‌شوند که مجبور به استفاده از داروهای شدید هستیم بنابراین خانمهای باردار لوازم آرایشی که قبلا بارها استفاده شده و آلرژی نداشته‌اند را استفاده کنند.

این متخصص پوست خاطرنشان کرد: همچنین از کرم‌های حاوی ترتینوئین در بارداری باید اجتناب شود و لازم است مصرف هر دارویی چه موضعی و چه خوراکی با نظر متخصصین پوست و یا زنان دریافت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha