شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 87171
سلامت نیوز : مدیر کل استاندارد این استان به مصرف کنندگان بخاری های گازی هشدار داد هنگام خرید این کالا از نصب وسایل ایمنی بر روی آن اطمینان حاصل کنند .

به گزارش سلامت نیوز ؛ مهندس غلامحسین شفیعی ضمن اشاره به نظارت بازرسین و کارشناسان استاندارد استان اصفهان بر تولید و توزیع بخاری های گازسوز ، گفت : با توجه به فرار رسیدن فصل سرما ، اطمینان از نصب وسایل ایمنی بر روی بخاری های گازسوز ، در اولویت برنامه های نظارتی و کنترلی این اداره کل در مراکز تولید و عرضه قرار گرفته است .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه بخاری های دودکش دار گازی مجهز به وسایل ایمنی ( نظیر سنسورِ حساس به کاهش اکسیژن ODS و سنسور حرارتی ) ایمن تر هستند ، ضرورت دارد حتما از نصب اینگونه وسایل ایمنی مانند گاورنر که وسیله تنظیم فشار گاز ورودی به بخاری است و نیز ODS بر روی بخاری اطمینان حاصل شود .

وی افزود : این وسیله زمانی که اکسیژن اتاق به کمتر از 18 درصد برسد بخاری را خاموش می کند و سنسور حرارتی وسیله ای است که اگر به هر دلیلی مسیر دودکش مسدود شود و محصولات احتراق به درون اتاق برگردد ، بخاری را بصورت اتوماتیک خاموش می کند و فقدان این قطعه در بخاری های بدون دودکش و بی توجهی به این امر میتواند فجایع غیر قابل جبرانی را ببار آورد .

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت : با توجه به اهمیت این قطعات در حفظ ایمنی و سلامت مصرف کننده ، این اداره کل با استفاده از ابزارهای کنترلی دقیق و قاطع مانند اجرای طرح طاها و نظارت مستمر بر بازار ، از توزیع و عرضه وسایل گازسوز بدون وسایل ایمنی جلوگیری کرده و با تولیدکننده و عرضه کننده خاطی برخورد قانونی خواهد کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha