سلامت نیوز: فروشگاه کفشدوزک محصولاتی را که در آب، هوا و خاک سالم تولید و از مناطق بکر و روستاها دست چین شده اند را به مشتریان خود عرضه می کند.



به گزارش سلامت نیوز، امروزه در تولید محصولات غذایی، از کود و سموم شیمیای تحت نام آفتکش (زیستکش) در بخش کشاورزی و از افزودنی ها و مواد نگهدارنده در بخش فرآوری استفاده می گردد که تمام آنها شیمیایی و مصنوعی بوده و به انسانها، جانداران دیگر و در کل به محیط زیست صدمه می زنند.

مواد شیمیائی مصنوعی در مواد غذائی باقی می ماند و  موجب بروز مشکلاتی از قبیل ناباروری در زنان و مردان، تولد کودکان ناقص الخلقه و بیماری هایی مانند امراض پوستی، ام اس، سرطان و . . . و همچنین باعث آلودگی منابع آب و خاک و محیط زیست می شوند.

بسیاری از دولت ها، سازمان های بین المللی و همچنین سازمان های غیردولتی برای حل این مشکل در حال همکاری با یکدیگر هستند. اما بدون کمک کشاورزان و مصرف کنندگان امکان موفقیت وجود نخواهد داشت.

در راستای نزدیک شدن به این موفقیت، فروشگاه کفشدوزک سعی دارد رابطی بین کشاورزان و تولیدکنندگانِ محصولاتِ سالم و پاک و مصرف کنندگانِ موادغذایی سالم و طبیعی باشد.
ولی چگونه مطمئن شویم آنچه را که به ما عرضه می شود واقعی است؟ ما برای آگاهی از شیوه تولید و نظارت بر محصولات تحت نام سالم، طبیعی و IPM نشست های مشورتی و کارگاه های آموزشی داریم.

همچنین امکان بازدید از محل تولید این محصولات برای باشگاه مشتریان وجود دارد.


محصولات فروشگاه کفشدوزک از کجا می آید؟


دسته اول :محصولات کفشدوزک

محصولاتی که کفشدوزک از مناطق بکر و روستاها دست چین کرده است. این محصولات در آب، هوا و خاک سالم و پاک تولید شده اند.

دسته دوم :محصولات پروژه IPM

 IPM  (Integrated Pest Management) به معنی مدیریت تلفیقی آفات است. در این روش کشاورزان بطور عملی می آموزند که از آفت کش های (زیست کش های)  شیمیایی استفاده نکنند و به جای آن از دفع کننده های بیولوژیک آفات استفاده نمایند و بدین شکل سلامت محصول، سلامت کشاورز، محیط زیست و در نهایت سلامت مصرف کننده را حفظ نمایند.

دسته سوم: محصولات پروژه بین المللی حبله رود

پروژه بین المللی حبله رود که با هدف مدیریت پایدار منابع آب و خاک و تولید پایدار محصولات روستایی با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در استان های سمنان و تهران در حال اجراست.
این پروژه در راستای حفظ منابع طبیعی حوزه آبخیز حبله رود فعالیت های تخصصی آبخیزداری بسیاری انجام داده است. بخش کوچکی از آن با آموزش، حمایت و توانمند سازی جامعه محلی برای ایجاد معیشت جایگزین با هدف  کاهش فشار بر مراتع و با روش های کشاورزی پایدار و عدم استفاده از سم و کود شیمیایی در کشاورزی و در بخش سلامت غذایی با استفاده  از روش های سنتی در فرآوری و بدون استفاده از مواد نگهدارنده و افزودنی مانند عرق گیری از گیاهان دارویی و کوهی، سرکه های کاملا طبیعی، میوه خشک شده سایه - آفتاب و . . . همراه بوده، که منجر به تولید مواد غذایی سالم و طبیعی شده است.

دسته سوم: محصولات پروژه بین المللی منارید

پروژه بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت در حال انجام است.

هدف نهایی پروژه، توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی است، همچنین پروژه در پی آن است که از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت نماید. که یکی از ثمرات این حمایت ها تولید مواد غذایی سالم و طبیعی از روستاها و مناطق بکر استان های تحت پوشش این پروژه شامل استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمانشاه، سمنان و تهران می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha