معاون برنامه ریزی و آموزش سلامت آموزش و پرورش گفت: امسال به دو میلیون دانش آموز در 16 هفته قرص آهن ارائه می شود.

مهناز تسلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با "ایسکانیوز" با بیان اینکه تمام دانش آموزان مقطع متوسطه و 10 درصد از دانش آموزان دوره راهنمایی مدارس دخترانه تحت پوشش این طرح هستند، افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد طرح آهن یاری را در بین دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی و به خصوص مناطق محروم گسترش دهد.
وی ادامه داد: این طرح به دلیل فرهنگ سازی بین دانش آموزان دختر اجرا می شود تا قرص آهن را به ضرورت نیاز بدن در دوران بلوغشان در سبد تغذیه خانواده خود قرار دهند.
معاون برنامه ریزی و آموزش سلامت آموزش و پرورش از تهیه قرص های آهن در شهرستان ها از سوی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: قرص های آهن ارائه شده در مدارس مورد تایید وزارت بهداشت است که به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و آنها حتی در نحوه توزیع و آموزش استفاده از قرص آهن هم نظارت دارند.
تسلیمی در خصوص ارائه برنامه های آموزش بهداشت و خانواده نیز تصریح کرد: برنامه های آموزشی در مدارس حتما باید توسط متخصصینی باشد که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرند و هر فردی نمی تواند در مدرسه سخنرانی داشته باشد و ذهن والدین را نسبت به برنامه های بهداشتی آموزش و پرورش تخریب کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha