سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 89675

لاغری یا چاقی؟ کدام یک بهتر است؟ احتمالاً این سؤال از معدود پرسش هایی است که همه به آن پاسخ یکسانی می دهند و لاغری را انتخاب می کنند؛ اما مسأله اینجاست که آیا لاغری همیشه بهتر از چاقی است؟ آیا افراد لاغر زندگی ایمن تری نسبت به آنهایی که دارای اضافه وزن هستند دارند؟

لاغرها سریع تر به آلزایمر مبتلا می شوند

سلامت نیوز: لاغری یا چاقی؟ کدام یک بهتر است؟ احتمالاً این سؤال از معدود پرسش هایی است که همه به آن پاسخ یکسانی می دهند و لاغری را انتخاب می کنند؛ اما مسأله اینجاست که آیا لاغری همیشه بهتر از چاقی است؟ آیا افراد لاغر زندگی ایمن تری نسبت به آنهایی که دارای اضافه وزن هستند دارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، بسیاری از ما تلاش می کنیم تا برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و مشکلات لاغر بشویم یا لاغر بمانیم، تلاشی که خطر ابتلا به دیابت و سکته های قلبی را از ما دور کند. اگرچه نمی توان منکر صحت چنین باوری شد و نقش تناسب اندام در زندگی سالم را نادیده گرفت؛ ولی لاغری بیش از و کاهش شاهص توده بدنی می تواند زمینه ابتلا به یک بیماری خطرناک یعنی آلزایمر شود.

بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، پایین بودن شاخص توده بدنی موجب تراکم پلاک ها در مغز و ایجاد اختلال در کارکردهای آن می شود. هر چند تا پیش از این هموراه از نقش چاقی و اضافه وزن بر افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل و فراموشی گفته می شد؛ اما یافته های جدید به همان میزان که چاقی را خطرناک می داند لاغری بیش از حد را نیز خطرناک می داند.

بر این اساس، متعادل نگه داشتن شاخص توده بدنی در طول زندگی موجب حفظ قدرت و کارکردهای مغزی در سنین بالاتر می شود و احتمال بروز بیماری های مغزی از جمله آلزایمر را کاهش می دهد. بنابراین، اگر به هوای زندگی سالم و به دور از بیماری در سنین پیری رژیم های سخت می گیرید و خودتان را از مصرف خوراکی ها مختلف محروم می کنید سخت در اشتباه هستید، همین عادت می تواند زمینه ساز ابتلا شما به بیماری سخت علاج آلزایمر شود.

منبع دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha