سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9909

رئیس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران هشدار داد: شیوع چاقی در میان دختران 13 تا 18 ساله افزایش یافته است.

دكتر ایرج خسرونیا تاكید كرد: روند رو به رشد چاقی ، سلامت این افراد را به شدت تهدید می كند.

وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته در شش هزار دانش آموز ، حداكثر چاقی در دختران نوجوان 13 تا 18 ساله مشاهده شده است.

رئیس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینكه چاقی شكمی خطرناك ترین نوع چاقی است ، یادآور شد؛ چاقی شكمی در 3/ 35 درصد دانش آموزان دیده می شود و می توان پیش بینی كرد در سال های آینده بیماری های ناشی از فشار خون ، دیابت و بیماری های قلبی شیوع پیدا خواهد كرد.

دكتر خسرونیا تصریح كرد: اضافه وزن در 17 /12 درصد و چاقی مفرط در 7 /5 درصد این جامعه آماری مشاهده شده است.

وی گفت: این مطالعه را اعضاءجامعه پزشكان متخصص داخلی ایران در تبریز انجام داده اند كه در هجدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران نیز ارایه شد و به علت اهمیت آن قرار است این موضوع در سمیناری كه همزمان با برپایی نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران برگزار می شود ، ارزیابی شود.

رئیس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران افزود: شیوع چاقی كه یكی از مشكلات عمده سلامت در بسیاری از كشورهای توسعه یافته به شمار می رود ، سال های اخیر در كشورهای رو به توسعه رو به افزایش بوده است.

به گفته دكتر خسرونیا ، این عارضه در برخی از كشورها به صورت همه گیر درآمده و عوارض جدی چاقی در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر آنها خواهد شد.

وی توصیه كرد ، به منظور پیشگیری از بروز این عوارض ، رسانه های ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی درباره آثار زیانبار این پدیده سیاست گذاری كنند.

نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران ، 10 تا 13 خرداد 87 در مركز همایش های رازی تهران برپا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha