سلامت نیوز : مدیر امور تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: اخیراً روش جدیدی برای درمان دردهای مزمن اسکلتی و عضلانی با استفاده از سوزن خشک به دست آمده است که در کشور ما نیز محققان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

امیر محمود عرب در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی ستون فقرات به فارس گفت: ‌آخرین پژوهش‌ها در حیطه فیریوتراپی ارزیابی الگوهای حرکتی در اختلالات اسکلتی- عضلانی است.

مدیر امور تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: بحث و بررسی در زمینه عملکرد عضلات در اختلالات مختلف با استفاده از سیستم‌های الکترومیوگرافی، سونوگرافی و آنالیز حرکتی نیز از دیگر مسائل مورد بحث و تحقیق است.

دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: بحث و بررسی اختلالات اسکلتی- عضلانی و تأثیرگذاری آن بر روی دردهای مزمن مثل کمردرد، زانودرد و گردن‌درد مورد دیگری از تحقیقات پژوهشکده این دانشگاه است.

عرب افزود: اخیراً رویکرد جدیدی در دنیا باب شده که در ایران هم تعداد زیادی از محققان به آن تمایل نشان داده و مقالات زیادی در ژورنال‌های معتبر دنیا چاپ کرده‌اند که موضوع مورد بحث آن استفاده از سوزن خشک در درمان دردهای مزمن اسکلتی عضلانی است.

مدیر امور تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت:‌بر اساس این یافته‌های تحقیقاتی، روند فیزیوتراپی و درمان برای اختلالات مختلف به سمت رویکردهای جدید حرکت کرده است و خوشبختانه نحوه درمان فیزیوتراپی نسبت به دهه‌های گذشته از حالت صرفاً درمان‌های سنتی و روتین خارج شده و به اصلاح الگوهای حرکتی، تمرین‌ درمانی و رویکردهای نوین متمایل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha