یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 114579

محققان انگلیسی و روسی موفق به کشف الگوریتم ضد پیری شدند.

سلامت نیوز: محققان انگلیسی و روسی موفق به کشف الگوریتم ضد پیری شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این پژوهش بر مبنای تحقیقاتی قرار دارد که در گذشته توسط همین تیم بر روی سلول های سرطانی انجام شده بود.

هر سلول از یک نقشه تعامل مولکولی استفاده می کند که مسیرهای سیگنالینگ داخل سلولی نامیده می شود. مسیر سیگنالینگ، زنجیره ای از رویدادهای تعاملی بین مولکول هاست که باعث می شود سلول به محرک پاسخ دهد.

برای مثال، مولکول های هورمون در ابتدا با گیرنده غشای سلول ها ارتباط برقرار می کنند؛ سپس گیرنده ها با مولکول های درون سلول مرتبط می شوند و در نتیجه سیگنال به هسته سلول فرستاده می شود.

این امر باعث می شود یک پروتئین مخصوص با DNA و ژن ها مرتبط شود و سنتز مولکول های RNA را تغییر دهد.

RNA به اسید نوکلئیکی گفته می شود که در تمام سلول های زنده وجود دارد و وظیفه اصلی آن حمل پیام از DNA برای کنترل سنتز پروتئین است.

به گزارش ساینس،محققان روسی و انگلیسی فعال سازی مسیرهای سیگنالینگ در سلول های جوان و پیر را مقایسه کرده اند و آن را با استفاده از اطلاعات قبلی توسعه داده اند و یک الگوریتم جدید تعریف کرده اند. با استفاده از این الگوریتم، نوع تغییرات در مشخصات مولکول های داخل سلولی امکان پذیر است.

یکی دیگر از کاربردهای این الگوریتم پیچیده علاوه بر مشاهده و پیش بینی فرآیند پیری سلول ها، پیش بینی تاثیر داروهای مختلف بر سلول است. با استفاده از این الگوریتم می توان اثربخشی داروها را افزایش داد و آن ها را با هزینه کمتری تولید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha