دبیر شورای بهداشت و درمان تامین اجتماعی شهر مشهد گفت: خوشبختانه تابستان امسال هیچ مورد مثبتی از بیماری وبا در شهر مشهد دیده نشده است.

دکتر حمید باقرزاده دبیر شورای بهداشت و درمان و تامین اجتماعی شهر مشهد ظهر امروز در کمیسیون بهداشت مشهد اقدامات پیشگیرانه را مهمترین عامل ایجاد این موفقیت بزرگ دانست.

دبیر شورای بهداشت و درمان و تامین اجتماعی مشهد تصریح کرد: از اقدامات انجام شده در خصوص بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا می توان به کنترل و نمونه برداری از مواد غذایی طی دو ماه اخیر به تعداد 445 مورد اشاره کرد.

دکتر باقرزاده توزیع مواد گندزدا به منظور رعایت و بهداشت مساجد با توجه به تقارن به ماه مبارک رمضان را موضوعی قابل توجه تعریف کرد و افزود: طی این دو ماه معدوم کردن 34 هزار و 150 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی از دیگر فعالیتهای ماست.

رئیس مرکز بهداشت شماره 2 مشهد خاطر نشان کرد: تهیه بسته خدمات فوریتهای التور شامل کیت کلر سنجی، پرکلرین، کرئولین، پمفلت با دستورالعمل سالم سازی سبزیجات و نیز بازدید از کمپ طرق و بابا قدرت مخصوص زائران و تفرجگاههای زیارتی- سیاحتی  شهر مشهد در 75 مورد از دیگر فعالیتهای مثرثمر در این موفقیت بزرگ به شمار آید.

دکتر باقرزاده کلر سنجی آب شهر شهری و روستایی به تعداد 12 هزار و 152 مورد و توزیع پر کلرین در روستاهای غیر تحت پوشش آبفا به میزان 258 کیلوگرم را از ارکان مهم این موفقیت بزرگ معرفی کرد.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات آموزشی جهت رابطین و خانوارهای تحت پوشش در زمینه آگاه سازی عمومی در تمامی ایام سال به ویژه دوران عودت بیماری افزود: در اجرای طرح کنترل مواد غذایی حدود 739 مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی اذعان داشت: معرفی به مراجع قضایی به دلیل غیر بهداشتی فاضلابهای منازل شهری و روستایی نیز بالغ بر یک هزارو 434 مورد بوده است که در این خصوص حدود یک هزار و 939 مورد نیز با صدور اخطاریه تذکر داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha