سلامت نیوز :سخنگویی با بیان اینکه در سال جاری چهار میلیارد تومان به کودکان کاشت حلزون اختصاص یافته است، تصریح کرد: بدین ترتیب دیگر کودکی در نوبت کاشت حلزون قرار نداشته و این انتظار به صفر رسیده است.


 دکتر یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان کشور در سومین سمپوزیوم علمی و فرهنگی خانواده و کودک کم شنوا عنوان کرد: ۱۲۵ هزار نفر از افراد کم شنوا یا ناشنوا در سطح کشور تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار داده شده‌اند.


وی در ادامه گفت: آمار دقیقی از تعداد معلولین در کشور وجود ندارد از این رو برنامه ریزی دقیقی در این گروه از افراد جامعه انجام نداده‌ایم.
دکتر سخنگویی به مشکلات افراد ناشنوا و کم شنوا اشاره کرد و گفت: وجود مشکلات اجتماعی و فرهنگی از مسائلی است که این افراد با آن مواجه هستند. و  پذیرش این افراد در جامعه یکی از مشکلات کم شنوا و ناشنوایان است که البته نسبت به ۳۰ سال گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده و افراد جامعه معلولان را بهتر پذیرفته‌اند.
معاون امور توانبخشی با بیان اینکه در سال جاری چهار میلیارد تومان به کودکان کاشت حلزون اختصاص یافته است، تصریح کرد: بدین ترتیب دیگر کودکی در نوبت کاشت حلزون قرار نداشته و این انتظار به صفر رسیده است.


وی افزود: ۳۵ میلیارد تومان نیز برای تامین تجهیزات مورد نیاز اختصاص یافته که بخشی از آن متعلق به کم شنوا و ناشنوایان است.
  دکتر سخنگویی در پایان یادآور شد : 2.8 درصد افراد جامعه را سالمندان تشکیل داده‌اند که به دلیل از دست دادن برخی از توانایی‌ها جزو افراد معلول به حساب می‌آیند که تحت نظر سازمان بهزیستی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha