مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور گفت: لازم و ضروری است که الگوی مصرف مواد غذایی اصلاح شود.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور گفت: لازم و ضروری است که الگوی مصرف مواد غذایی اصلاح شود.

به گزارش سلامت نیوز، «زهرا عبداللهی» که در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت سخن می گفت با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی افزود: با توجه به اینکه الگوی مصرف غذایی و رفتارهای تغذیه ای در کشور تغییر پیدا کرده است ، از این رو ذائقه غذایی افراد به سمت غذاهای شور، چرب و شیرین رفته است.

وی ادامه داد:این رفتار نامناسب غذایی باعث شده است تا نیمی از مردم کشور، دچار اضافه وزن و چاقی، دیابت، چربی خون و فشار خون بالا شوند.

عبداللهی گفت: اگر این الگوی مصرف مواد غذایی تغییر پیدا نکند، قطعا در آینده مشکلات سلامتی در جامعه بیشتر خواهد شد از این رو باید عادات و رفتارهای غذایی را درست کنیم.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: به عنوان مثال در طبخ غذا، نمک کمتری استفاده و نمک زیاد روی غذا نریزیم، حتی از نمکدان نیز استفاده نکنیم؛ اما متاسفانه 80 درصد مردم در سفره هایشان از نمکدان استفاده می کنند.

عبداللهی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که باید کمتر از پنج گرم در روز نمک یعنی کمتر از یک قاشق چایخوری مصرف کنیم بنابر این نمکدان را باید کنار گذاشت و مصرف نمک را باید کم کرد.

وی اظهار داشت: همچنین صنایع غذایی باید میزان نمک محصولات تولیدی خود را کاهش دهند مانند پنیر و دوغ که نمک شان زیاد است و از نانوایان درخواست کنیم تا نمک مصرفی نان را کاهش دهند.

عبداللهی با بیان اینکه ما عادت داریم غذاهای سرخ شده را بخوریم، باید آن را کاهش دهیم، ادامه داد: شیر و لبنیات پرچرب نخوریم، چرا که چربی اشباع شده، باعث بالا رفتن چربی خون می شود، مصرف شیرینی، انواع نوشیدنی قند و نوشابه را نیز کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه ذائقه کودکان را باید اصلاح کنیم، اظهار داشت: باید در روز 30دقیقه پیاده روی تند و تحرک داشته باشیم و بچه ها را به تحرک و ورزش عادت دهیم و مصرف موادقندی و چربی را از همان دوران کودکی کم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha