رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت و دیگر مدیران زیرمجموعه این مرکز از ارائه اخبار مربوط به بیماری وبا منع شده اند و اطلاع رسانی در این زمینه فقط از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

بعد از اینکه بیماری وبا در کشور منجر به مرگ 4 نفر شد و بیش از یک صد نفر را نیز درگیر خود کرد ، وزارت بهداشت بر آن شد که اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه داشته باشد اما این اطلاع رسانی فقط به چند روز محدود شد و طی روزهای گذشته که موضوع بیماری وبا از سوی مطبوعات رها شد ، وزارت بهداشت بهتر دید که خود نیز این موضوع را از حیث خبری آرام نگه دارد.

این در حالی بود که موضوع شیوع وبا در کشور همسایه عراق باعث شد که بار دیگر وزارت بهداشت بر تعداد اطلاعیه های خود بیفزاید و مردم را نسبت به خطرات این بیماری آگاه سازد. به طوری که روابط عمومی این وزارتخانه در دو نوبت از کسانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند ، خواست با رعایت کامل اصول بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

البته این تمام ماجرا نبود و روز گذشته نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران از ابتلای 50 نفر به این بیماری در سیستان و بلوچستان خبر داد اما روابط عمومی وزارت بهداشت این خبر را تکذیب کرد.

در اطلاعیه این وزارتخانه که روز گذشته برای رسانه ها ارسال شد ، آمده است : اعلام آمار ابتلا به بیماری وبا از منابع غیر رسمی به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

در این اطلاعیه تاکید شده است که در سال جاری حتی موردی از افزایش بیماریهای اسهالی در استان سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است و فقط در شهر خاش 2 مورد مشکوک به بیماری وبا گزارش گردید که مربوط به دو نفر مهاجر غیر قانونی افغانی بوده است که پس از بررسی این دو مورد ، نتایج آزمایش نمونه گیری ها منفی اعلام شد.

در تماس با دکتر محسن زهرایی ، رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت برای صحت و سقم گفته های نماینده مردم خاش ، وی از انجام مصاحبه خودداری کرد و اطلاع رسانی در این زمینه را به روابط عمومی این وزارتخانه محول کرد.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که تا کنون شما مسئولیت اطلاع رسانی در زمینه بیماری وبا را داشته اید ، گفت: من از وضعیت بیماری کاملا مطلع هستم اما با روابط عمومی تماس بگیرید.

پاسخ روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص چنین تصمیم گیری، جلوگیری از تناقض آماری اعلام شده است و از همین رو فعلا آمار مربوط به بیماری وبا در هر نقطه ای از کشور از طریق روابط عمومی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha