یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 136335

یک متخصص طب اسلامی- ایرانی در بندرعباس با اشاره به رواج کیست تخمدان در دختران و ناباروری در جامعه امروز گفت: یکی از عارضه های اصلی کیست تخمدان، تغذیه ناسالم است که آمار نشان می دهد از هر سه دختر یک نفر به آن مبتلاست.

سلامت نیوز:  یک متخصص طب اسلامی- ایرانی در بندرعباس با اشاره به رواج کیست تخمدان در دختران و ناباروری در جامعه امروز گفت: یکی از عارضه های اصلی کیست تخمدان، تغذیه ناسالم است که آمار نشان می دهد از هر سه دختر یک نفر به آن مبتلاست. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  مجتبی دستجردی در جمع دانش آموزان دختر عضو اتحادیه در مدارس بندرعباس افزود: خوردن فست فوت ها و وجود اسید سیتریک ناشی از هورمون گوشت مرغ، هورمون دختران را تحت تاثیر قرار می دهد که عامل مهمی در ایجاد آسیب های جدی در گسترش ناباروری است.

وی علت اصلی روی آوردن مردم به فست فوت ها را نبود تنوع غذایی در خانه های ایرانیان برشمرد وبیان داشت: این فرهنگ غلط تغذیه باید تغییر کند و مادران به تنوع غذایی برای حفظ سلامت فرزندان خود اقدام کنند.

این متخصص طب اسلامی –ایرانی در بندرعباس همچنین گفت: غذاهایی که تولید هورمون مردانه می کند، استفاده از تغذیه نامناسب است لذا دختران از خوردن غذاهای سرد و چای و ترشی به صورت مداوم پرهیز کنند.

دستجردی یادآورشد: اصلی ترین و بزرگ ترین کارخانه های غذاسازی و داروسازی در انگلیس، لیورپول، ایالات متحده و اسراییل است که نقش اصلی در تغییر ذائقه سایر جوامع دارند که البته این تغییررژیم غذایی با هدف گذاری و سیاست های خاصی در بین مردم جوامع شرقی- اسلامی به مرور زمان دنبال می شود.

وی درادامه سخنان خود به طب ایرانی –اسلامی اشاره کرد وگفت: این طب به صورت تخصصی یک تاریخچه هفت هزار ساله برابر با تاریخچه رسالت انبیاء دارد و اولیا دین بودند که می دانستند زندگی معنوی در گرو سلامت جسمانی انسان هاست.

دستجردی گفت: اگر احادیث انبیا و 14معصوم به طور کامل جمع آوری می شد، دربحث حوزه سلامت و درمان هم اکنون بالغ بر چندمیلیون حدیث داشتیم.
وی ادامه داد: طب سنتی با طب روز چندان تفاوتی ندارد البته اگر خوب به آن عمل شود.درمان در طب اسلامی براساس رفع علت بیماری هاست و اگربراین اساس درمان انجام شود، علامت ها نیز از بین می روند.

این متخصص طب اسلامی-ایرانی در بندرعباس تصریح کرد: براساس طب اسلامی تفاوت اخلاق ها در انسان ها به تفاوت در مزاج ها تعبیر می شود، بنابراین رعایت سردی و گرمی در افراد بسیاری از بیماری ها را برطرف می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha