یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 137870

تا فرصت باقی است و در فصل زمستان هستیم از میوه های ناب این فصل بهترین بهره برداری را کنید. مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و نارنج جزو میوه های نارنجی رنگی هستند که سرشار از خاصیت است و باید حتما آن ها را تازه و در فصل خودشان مصرف کنیم.

تندرستی پرتغالی

سلامت نیوز: تا فرصت باقی است  و در فصل زمستان هستیم از میوه های ناب این فصل بهترین بهره برداری را کنید. مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی و نارنج جزو میوه های نارنجی رنگی هستند که سرشار از خاصیت است و باید حتما آن ها را تازه و در فصل خودشان مصرف کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، فرض کنید بدون پوست کندن پرتقال، آن را گاز بزنید! شاید کمی خنده دار به نظر برسد اما این، نتیجه تحقیقات اخیر متخصصان است که می گویند پوست پرتقال و نارنگی علاوه بر ویتامین A، ویتامین C، ویتامین های گروه B، مواد معدنی، کلسیم، سلنیوم، منگنز و روی حاوی ماده ای به نام لیمونین است که تاثیرات مضر اشعه فرابنفش خورشید را خنثی می کند.

خوردن یک قاشق چایخوری پوست پرتقال در طول هفته چه به صورت رنده شده و چه به صورت مربا احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد. بنابراین در طول هفته ۳ تا ۴ مرتبه پرتقال یا نارنگی بخورید و برش اول را با پوست امتحان کنید؛ نه به خاطر طعم آن بلکه به این دلیل  که با این اقدام به سمت مبارزه با سرطان پیش رفتید.
دانشمندان سوئدی كشف كرده اند كه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگیری می كند. خوردن پرتقال كلسترول را پائین می آورد؛  پوست سفید پرتقال و ورقه های نازك بین قسمت های داخل پرتقال بهترین دارو برای كاهش كلسترول خون است. اسانس پرتقال ضد عفونت های میكربی ، پرتقال مقوی معده و ضد گاز معده است .

این میوه که از گروه مرکبات  ضد سم، ادرار آور و نرم كننده سینه و ضد استفراغ است. جوشانده برگهای پرتقال برای شست وشوی ورم ها و كاهش درد مفید است خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است. اسانس پرتقال را برای ضد عفونی كردن بكار می برند پرتقال خون را تمیز می كند.

برای برطرف كرده چین و چروك صورت وشادابی آن قسمت خوراكی پرتقال را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب بشوئید از پرتقال برای كم كردن وزن می توانید استفاده كنید . طرز استفاده بدین صورت است كه یك عدد پرتقال و 3 عدد لیموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسیم كنید بعد آنرا داخل دیگی ریخته و بان نیم لیتر آب اضافه كنید و بمدت 10 دقیقه بجوشانید . سپس سه قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا بمدت 5 دقیقه بجوشانید و آنرا صاف كنید . از این شربت 3فنجان در روز بنوشید . تا وزن شما بمقدر ایده آل در آید .

پرتقال گرچه اسیدی است ولی خاصی قلیایی به بدن می دهد و  همین دلیل آن را برای کسانی که مشکلات گوارشی دارد مفید و قابل استفاده می سازد و برای كسانیكه گوشت زیاد مصرف می كنند و بدنشان اسیدی شده است مفید است .

برای استفاده بیشتر از مواد غذای پرتقال  اگر نمی توانید پرتغال هایی که پوست نازک  دارد را با پوست مصرف کنید بهتر است كه پوست زردرنگ آنرا بگیرید و با پوست سفید و پره های داخل آن بخورید زیرا در پوست سفید آن مواد معدنی زیادی وجود دارد كه اثر اسید موجود در پرتقال را خنثی می كندخواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسیده می باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر ماركت ها این خواص را ندارند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha