چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

مدیرکل امور شعب خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 80 درصد کودکان تحت پوشش این سازمان ، بدسرپرست هستند و خانواده هایشان تمایلی برای سرپرستی از آنها ندارند.

سلامت نیوز: مدیرکل امور شعب خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 80 درصد کودکان تحت پوشش این سازمان ، بدسرپرست هستند و خانواده هایشان تمایلی برای سرپرستی از آنها ندارند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید منتظر شبر در نشستی خبری افزود: بچه هایی که در شیرخوارگاه ها و مراکز بهزیستی نگاهداری می شوند، بدسرپرست شناخته شده اند و سازمان بهزیستی به حکم دادگاه، سرپرستی موقت آنها را قبول کرده است.

وی با اشاره به قانون جدید فرزندخواندگی اظهارداشت: به رغم به تصویب رسیدن این قانون با مشکلات دیگری مواجه شده ایم که در همین راستا آئین نامه ای جهت تسهیل قانون یاد شده در کمیسیون اجتماعی دولت در حال پیگیری است.

شبر، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از خانواده ها تمایل دارند نوزادان و کودکان زیر دو سال را به فرزندخواندگی قبول کنند و تمایلی را برای سرپرستی کودکان سنین بالاتر را ندارند که همین امر باعث شده است تا شمار کودکان در مراکز بهزیستی افزایش یابد.

مدیرکل امور شبه خانواده بهزیستی کشور همچنین اظهارداشت: بهزیستی هیچ شرطی مبنی بر به نام زدن یک سوم اموال به نام این کودکان از سوی خانواده ها ندارد .

وی ادامه داد: در این زمینه براساس قوانین و مقررات عمل خواهد شد و از آنجایی که این کودکان بی سرپرست هستند، قانون، شرایطی را برای تامین امنیت آنها فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha