یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 141915

خواب رفتگی طبیعی می‌تواند ۵ الی ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشد که هیچگونه ارتباطی با ام اس ندارد اما چنانچه این علائم به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشت و با گزگز دست و پا همراه بود باید توسط متخصص مربوطه پیگیری و ارتباط آن با‌بیماری MS مشخص شود.

سلامت نیوز:خواب رفتگی طبیعی می‌تواند ۵ الی ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشد که هیچگونه ارتباطی با ام اس ندارد اما چنانچه این علائم  به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشت و با گزگز دست و پا همراه بود باید توسط متخصص مربوطه پیگیری و ارتباط آن با‌بیماری MS مشخص شود.

دختری 24 ساله هستم، مدتی است که دست و پاهایم دچار خواب رفتگی می‌شوند آیا این موضوع ارتباطی با بیماری ام اس دارد؟ این وضعیت نگرانم کرده است می‌خواستم بدانم علل خواب رفتگی دست و پایم چیست ؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی، متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت :خواب رفتن دست و پا یک شکایت شایع در بین افراد مراجعه کننده است که در بیشتر موارد علت مشخصی نداشته  و هیچ گونه مسأله پاتولوژیک وجود ندارد، البته افزایش قند خون و دیابت نخستین مسأله‌ای است که موجب اختلال عصبی و حسی در انتهای اندام‌ها می‌شود  و در نتیجه حس را در این نواحی کاهش می‌دهد.

همچنین کم کاری تیروئید هم یکی از علل مهم و شایع  خواب رفتن دست و پا است، متأسفانه تداوم این امر در برخی از افراد موجب می‌شود تا آنان دچار تردید شوند که به بیماری ‌ام اس مبتلا شده‌اند. خواب رفتگی طبیعی می‌تواند ۵ الی ۱۰ دقیقه ادامه داشته باشد که هیچگونه ارتباطی با ام اس ندارد اما چنانچه این علائم  به مدت ۲۴ ساعت ادامه داشت و با گزگز دست و پا همراه بود باید توسط متخصص مربوطه پیگیری و ارتباط آن با‌بیماری MS مشخص شود.

همچنین  از جمله عوامل خواب رفتن دست و پا می‌توان به عارضه نوروپاتی اشاره کرد  که این عارضه به درگیری مستعد اعصاب‌های محیطی شایع است، توجه کنید سندروم کارپال تونل یک بیماری شایع و مهم است که موجب درگیری عصب مچ دست شده و در ‌‌نهایت موجب شب بیداری و گزگز می‌شود که برحسب شدت از درمان دارویی استفاده می‌شود که  تنها در این مورد در صورت شدت یافتن گزگز دست‌ها  به جراحی نیاز می‌شود، در غیر این صورت درمان دارویی بهترین روش درمان در خواب رفتگی دست و پا است.در هر حال توصیه می‌شود برای بررسی بیشتر به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha