معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند تامین امنیت زنان بر خشونت را به دولت ارائه دادیم و سه جلسه در این زمینه در کمیسیون لوایح دولت تشکیل و قرار شد که این سند با سند امنیت اجتماعی زنان و کودکان ادغام شود.

سلامت نیوز: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: سند تامین امنیت زنان بر خشونت را به دولت ارائه دادیم و سه جلسه در این زمینه در کمیسیون لوایح دولت تشکیل و قرار شد که این سند با سند امنیت اجتماعی زنان و کودکان ادغام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری پایان سال خود با اصحاب رسانه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن زندانیان مرکز اظهار کرد: این تفاهم‌نامه روز گذشته به امضا رسید و قرار است در شش استان کشور حمایت‌های لازم برای توانمندسازی خانواده‌های زندانیان انجام گیرد.


مولاوردی درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده برای زندانیان زن گفت: یکی از محورهای مدنظر ما وضعیت زندانیان زن است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. معمولا در سفرهای استانی، فرصت لازم برای بازدید از زندان زنان فراهم نمی‌شود اما این امکان در سفر استانی اصفهان فراهم شد.


معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: نگرانی‌هایی در زمینه وضعیت اشتغال زنان زندانی و اسکان آنان پس از آزاد شدن وجود دارد که لازم است برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه انجام شود. برخی از خانواده‌های زنان زندانی آنان را طرد می‌کنند به همین علت این دسته از زنان پس از آزادی با مشکل اسکان مواجه هستند به گونه‌ای که 20 درصد از آنان به ویژه در فصل زمستان به زندان بازمی‌گردند. در این شرایط در زمینه سرپناه، نگهداری موقت و توانمندسازی زنان زندانی اصفهان پس از آزادی با مدیرکل استاندار اصفهان اقداماتی انجام داده‌ایم و در حال پیگیری هستیم.


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید از زندان زنان شهرری گفت: مساله این زندان در دولت مطرح و از طرف معاونت زنان پیشنهاد شد که به همراه معاون حقوقی رییس جمهور از زندان شهرری بازدید کنیم. از 21 بهمن‌ماه این بازدید انجام شد. مهدکودک این زندان آماده افتتاح است. در آن زمان 20 کودک در یک بند همراه با مادر خود به سر می‌بردند. اکنون نیز در حال پیگیری مطالبات کلی و موردی زندانیان زن شهرری هستیم.


مولاوردی با بیان اینکه تنها دو تن از زندانیان سیاسی زن در زندان شهرری هستند، یکی از آنها اخیرا به زندان اوین برگشت داده شد و دیگری سه ماه آخر محکومیت 5 ساله خود را در زندان شهرری می‌گذراند.


مشکلات زنان سرپرست خانوار برای دریافت یارانه پس از فوت همسرشان


وی درباره مشکلات زنان سرپرست خانوار به منظور دریافت یارانه پس از فوت همسرشان گفت: زمانی که فاز جدید هدفمندسازی یارانه‌ها در حال انجام بود، این موضوع را پیگیری کردیم. ظاهرا زنان سرپرست خانواری که به تازگی همسر خود را از دست دادند می‌توانند به منظور دریافت یارانه مراجعه کنند، البته مشابه این مشکل را زنان بدسرپرست نیز دارند چراکه یارانه صرف هزینه زندگی آنان و فرزندانشان نمی‌شود و تلاش کرده‌ایم در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.


آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره بیمه زنان خانه‌دار گفت: این موضوع در حال حاضر در نوبت رسیدگی کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد. البته قصد داشتیم این لایحه را با همکاری سازمان تامین اجتماعی به دولت ارائه کنیم ولی با فشارهای فراکسیون زنان مجلس، معاونت به طور جداگانه دیدگاه‌های خود را به دولت ارائه داد ولی برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار با سازمان تامین اجتماعی همکاری می‌کنیم چراکه باید این سازمان مجاز به اجرای این بیمه شود.


وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، ردیف بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه سال 94 ابقا شده است این در حالی است که هنوز برخی از نمایندگان زن مجلس می‌گویند که لایحه بیمه زنان خانه‌دار به مجلس نرسیده است این در حالی است که باید مراحل لازم طی شود تا این لایحه به مجلس برسد. اگر نمایندگان زن مجلس کمی تامل کنند، پیش از انتخابات این لایحه به مجلس می‌رسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دریافت گزارش‌های تکان‌دهنده درباره زندانیان زنان قرچک گفت: گفته می‌شد که 2000 زن در سوله‌ای نگهداری می‌شوند این در حالی است که تعداد آنها 970 نفر هستند. این زندان تنها زندان زن تهران محسوب می‌شود. این زندان شامل بندهای مختلفی است و هر بند دارای فضای هواخوری است. در این زندان از ما درخواست اختصاص زمینی شد تا بتوان زندانیان 18 تا 26 سال را در آن نگهداری کرد. در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و درخواست تخصیص اعتبار را کرده‌ایم چون نگهداری زندانیان به تفکیک جرایم از اهمیت زیادی برخوردار است.


به گفته مولاوردی، وضعیت بهداشتی زندانیان زنان قرچک مانند وضعیت توصیف شده در سایت‌ها نبود ولی لازم است به وضعیت بهداشتی آنان رسیدگی شود. وضعیت آشپزخانه این زندان نیز هنگام بازدید مطلوب بود البته گفته می‌شود که این وضعیت مطلوب همیشه استمرار ندارد. ما ارتباط خود را با قاضی ناظر زندان قرچک حفظ کرده‌ایم و حتی در زمینه میوه و شیرینی شب عید این زنان زندانی نیز اقداماتی انجام داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha