شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 147128

امروزه همه افراد با بعضی از غذاهای ناسالم مانند نوشابه‌های شیرین شده یا غذاهای زیاد سرخ شده آشنا هستند، اما آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که کار‌شناسان تغذیه چه غذاهایی را نمی‌خورند در این نوشته سعی داریم به ? غذای مرسومی اشاره کنیم که کار‌شناسان تغذیه‌ای که با وب‌سایت ما همکاری می‌کنند، از خوردن آن امتناع می‌کنند.

6 غذایی که بهتر است نخورید

سلامت نیوز: امروزه همه افراد با بعضی از غذاهای ناسالم مانند نوشابه‌های شیرین شده یا غذاهای زیاد سرخ شده آشنا هستند، اما آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که کار‌شناسان تغذیه چه غذاهایی را نمی‌خورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید،در این نوشته سعی داریم به 6 غذای مرسومی اشاره کنیم که کار‌شناسان تغذیه‌ای که با وب‌سایت ما همکاری می‌کنند، از خوردن آن امتناع می‌کنند.

هات داگ، ژامبون، سوسیس و کالباس: خانم بونی توب- دیکس، نویسنده کتاب «بخوانید قبل از آنکه بخورید»، می‌گوید که هرگز گوشت‌های فراوری شده را نمی‌خورد. دلیل او این است که بنابر نتایج یکی از تحقیقات اخیر یک رژیم غذایی سرشار از گوشت‌های فراوری شده مانند ژامبون و سوسیس خطر مرگ حاصل از سرطان یا بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

نوشیدنی‌های شیرین کافی‌شاپ‌ها: خانم جوآنا ساکیمورا، یکی دیگر از نویسندگان ما در اظهارنظری می‌گوید که این نوشیدنی‌های مخلوطی که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شوند، حاوی بیش از 400 کالری و 15 قاشق چایخوری شکر هستند. انجمن قلب آمریکا می‌گوید که در طول یک روز هر زن نباید بیش از 100 کالری از شکر افزوده استفاده کند. علاوه براین، مرد‌ها نیز مجاز نیستند تا در طول یک روز بیش از 150 کالری یا 9 قاشق چایخوری از شکر افزوده استفاده کنند.

مارگارین‌های جامد: هم خانم توب‌دیکس و هم خانم ساکیمورا از خوردن غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری می‌کنند. این غذا‌ها با افزایش سطوح کلسترول بد و کاهش سطوح کلسترول خوب باعث بیماری قلبی می‌شوند. این دو کار‌شناس از مارگارین‌های جامد خودداری می‌کنند، چون با روغن‌های هیدروژنه درست می‌شوند و به بیان دیگر سرشار از چربی ترانس هستند.

شیرینی‌های فراوری شده: خانم مورین نمکونگ، یکی از کارشناسان دیگر ما می‌گوید که هرگز شیرینی‌های فراوری شده مانند شیرینی‌های کرم‌دار، تارت سیب و... را نمی‌خورد. او ادامه می‌دهد که تاریخ مصرف غذا‌ها من را ناراحت می‌کند، چون اکثر غذا‌ها حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند. او ترجیح می‌دهد که به‌جای خوردن اسنک‌های قنددار از دسرهای طبیعی استفاده کند.

کرم و خامه‌های آماده یا کنسروی: خانم ساکیمورا بر این اعتقاد است که این کرم‌های آماده که برای مثال برای تزیین روی کیک به کار می‌روند، منبع عمده‌ای برای چربی ترانس هستند. او ادامه می‌دهد که اگر نیاز به استفاده از خامه باشد، خودش آن را تهیه می‌کند. او می‌گوید: «خوشبختانه که سازمان غذا و داروی آمریکا قصد دارد به زودی روی استفاده از چربی‌های ترانس در مواد غذایی ممنوعیت وضع کند، در نتیجه در آینده نیاز نیست که نگران وجود چربی‌های ترانس در مواد غذایی باشیم.»

غلات آماده صبحانه پرقند: خانم نمکونگ می‌گوید که هرگز از غلات آماده صبحانه شیرین‌شده استفاده نمی‌کند، چون آنها شما را کامل سیر نمی‌کنند و فیبر اندکی هم دارند. او می‌گوید که اگر خوردن غلات آماده شیرین را دوست دارید، بهتر است آنها را با غلات‌ آماده که حاوی شکر کم هستند، مخلوط کنید و سپس بخورید. در نتیجه با این کار می‌توانید هم قند کمتری مصرف کنید و هم از خوردن غلات دوست داشتنی خود منع نشوید.

منبع: EveryDay Health

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha