یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 153979

خوردن یک صبحانه کامل به همراه یک لیوان شیر، به عنوان وعده سحری بیشتر از الگوهای غذایی دیگر توصیه می‌شود.

بساط صبحانه را در سحر بچینید

سلامت نیوز:خوردن یک صبحانه کامل به همراه یک لیوان شیر، به عنوان وعده سحری بیشتر از الگوهای غذایی دیگر توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر  فیروز اژه‌ای ـ فوق تخصص گوارش در روزنامه ایران نوشت: در وعده افطار نیز توصیه می‌شود با توجه به گرمای هوا و طولانی بودن زمان روزه داری، یک وعده ساده متشکل از نان، پنیر، گردو و چای شیرین میل شود تا در این صورت بتوان یک  وعده شام سبک نیز میل کرد. ضمن اینکه بهتر است یک ساعت پس از افطار به تدریج آب، چای کمرنگ و ‌سایر نوشیدنی‌ها مصرف شود تا مشکل یبوست در طول روز به سراغ روزه داران نیاید.

سلامت دستگاه گوارش در طول ماه رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا به این ترتیب روزه داران با مشکلات کمتری این ماه را به پایان برسانند و از ویژگی‌های معنوی آن نهایت بهره را  ببرند. مصرف متعادل گروه‌های غذایی مختلف یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پیشنهادی به روزه داران است، چراکه به عنوان نمونه خوردن غذاهای پرچرب و پر نمک در وعده سحری، عطش بیشتری را در طول روز به همراه دارد، ضمن این‌که نوشیدن مقادیر زیاد آب و سایر مایعات، مشکلاتی همچون نفخ معده را ایجاد می‌کند.از این رو در وعده سحری، مصرف سبزیجات تازه به صورت پخته یا خام، ا‌نواع میوه‌ها و سالاد که سرشار از فیبر هستند و غذاهایی که سرخ کردنی نباشند، باعث می‌شود تا روزه داران با مشکلات کمتری مواجه شوند.

توجه به این موضوع ضروری است که افراد دچار مشکلات گوارشی از قبیل زخم معده و اثنی عشر و یا ریفلاکس‌های شدید معده، آنهایی که دچار نفخ شدید معده هستند و یا داروهای مرتبط با اسید معده مصرف می‌کنند، از روزه گرفتن منع می‌شوند. همچنین روزه‌دارانی که از داروهای دستگاه گوارش استفاده می‌کنند، بهتر است زمان مصرف داروهای خود را به شب‌ها و قبل از خواب که چند ساعتی از خوردن افطار و یا وعده شام شان گذشته است، موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha