چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: 157469

کفیر را در خانه تهیه کنید

سلامت نیوز:برخی افراد ذکر می‌کنند دوغ‌های صنعتی که کارخانه‌های معروف به عنوان کفیر تولید می‌کنند، اصلاً خواص کفیر طبیعی را ندارند و به جهت زمان‌بر بودن استفاده از قارچ‌های زنده، دوغ‌های کارخانه‌ای با استارتر خشک شده قارچ کفیر، تهیه می‌شوند.


دکتر حسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در گفت‌وگویی با سلامانه در رابطه با این باور اظهار داشت: «به هر حال کفیر صنعتی نیز تحت آزمایش‌های مختلف تهیه می‌شود و از این بابت نباید نگران بود».

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به این موضوع که به هر حال تهیه این نوشیدنی در منزل بهتر است ادامه داد: «دانه‌های کفیر، مخلوطی از باکتری‌های سودمند (لاکتوباسیل، لاکتوکوکوس، لوکونوستوک، استوباکتر) و مخمرها (مخمر لاکتوزی و مخمر غیر لاکتوزی) با حالت پلی ساکاریدی است. دانه‌های کفیر، در ظاهر شبیه تکه‌هایی از گل کلم یا مرجان و رشته‌ای از دانه‌ها با قطر دایره 20-3 میلی‌متر هستند که در برخی مراکز به فروش می‌رسد».

وی به تمامی طرفداران این نوشیدنی توصیه کرد: «بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید می‌کنید. پس با رعایت مسائل مربوط به طرز تهیه صحیح آن و با توجه به طبیعی‌تر بودن محصول بدست آمده، افرادی که تمایل دارند می‌توانند کفیر را خود تهیه کنند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha