یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 165450

: در سالمندان، شكستگى استخوان لگن، مى‌تواند باعث مرگ شود. ٢٠ درصد از سالمندانى كه با شكستگى استخوان لگن مواجه مى‌شوند، در عرض یك سال فوت مى‌كنند. ٣٣ درصد باقى، از نظر جسمانى بهبود مى‌یابند، اما دیگر قادر نیستند به تنهایى زندگى كنند و به كمك نیاز دارند.

سالمندان از مصرف این سبزیجات غافل نشوند

سلامت نیوز: در سالمندان، شكستگى استخوان لگن، مى‌تواند باعث مرگ شود. ٢٠ درصد از سالمندانى كه با شكستگى استخوان لگن مواجه مى‌شوند، در عرض یك سال فوت مى‌كنند. ٣٣ درصد باقى، از نظر جسمانى بهبود مى‌یابند، اما دیگر قادر نیستند به تنهایى زندگى كنند و به كمك نیاز دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، تحقیق جالبى در آسیا صورت گرفته است، كه نشان مى‌دهد، مردانى كه بیشتر از سبزیجات حاوى كاروتینوئید استفاده مى‌كنند، كمتر دچار شكستگى استخوان لگن مى‌شوند. كاروتینوئید نوعى رنگ‌دانه است كه باعث نارنجى شدن هویج و سبز شدن برگ كلم مى‌شود.

این ماده به ویژه نوع بتاكاروتن آن كه در گیاهان رنگى بیشتر یافت مى‌شود، عملكردى آنتى‌اكسیدانى در بدن دارد كه از اكسید شدن سلول‌هاى استخوانى در بدن جلوگیرى مى‌كند.

در این تحقیق حدود ٦٣،٢٥٧ زن و مرد چینى كه بین ٤٥ تا ٧٤ سال سن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج آزمایشات نشان داد كه اثر مثبت كاروتینوئید بر روى مردان لاغر بیشتر از مردان چاق بود. همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده، مصرف سبزیجات حاوى كاروتینوئید در زنان، هیچ كمكى به جلوگیرى از شكستگى استخوان نمى‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha