پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 171769

خوردن عصبی مشکل میلیون ها انسان مانند شما است. اگر از نوسانات رژیم غذایی خسته شدید و می خواهید از شر خوردن عصبی خلاص شوید، یک راه به شما معرفی می کنیم که بدون غذا خود را آرام کنید.

روشی بامزه برای غلبه بر خوردن عصبی

سلامت نیوز:خوردن عصبی مشکل میلیون ها انسان مانند شما است. اگر از نوسانات رژیم غذایی خسته شدید و می خواهید از شر خوردن عصبی خلاص شوید، یک راه به شما معرفی می کنیم که بدون غذا خود را آرام کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، اگر پرخوری عصبی دارید، احساس اضطراب وادارتان می کند برای احساس راحتی غذا خورید. وقتی این کار را می کنید ممکن است احساس دلواپسی پیدا کنید که چه تاثیری روی سلامتتان دارد. پایان دادن به این چرخه دشوار است.بر اساس آخرین تحقیقات خنده و شاد بودن باعث کاهش اضطراب و منحرف کردن ذهن از وسواس فکری درباره غذا می شود.در طول تحقیق، داوطلبان به دو گروه درمانی و کنترل تقسیم شدند. گروه درمانی یک فیلم طنز نگاه می کردند در حالی که گروه کنترل به اندازه همان مدت در یک اتاق آرام نگه داشته می شدند.قبل، بعد و در طول آزمایش از داوطلبان تست غدد درون ریز گرفته شد. نتایج نشان داد هورمون استرس، کورتیزول،  در گروه درمانی کاهش یافته بود، در حالی که گروه کنترل هیچگونه تغییری را شاهد نبود.

3 راه برای خنده
1- تمرکز و چارچوب بندی مجدد: هربار که حس کردید هوس غذایی در حال شکل گرفتن است، از چیزی که ما به آن روش تمرکز و چارچوب بندی مجدد می گوییم استفاده کنید. به جای اینکه اقدام به مبارزه با هوس غذایی بکنید، و یا سعی کنید که به آن فکر نکنید، تمرکز خود را جلب چیزی خنده دار کنید. می توانید به جوکی فکر کنید که همیشه باعث خندیدنتان می شده و یا برای یکی از دوستانتان خنده دار ترین اتفاقی که برایتان افتاده را تعریف کنید.


2- شبکه های اجتماعی: اگر می خواهید استفاده ای سودمند از شبکه های اجتماعی ببرید حالا وقتش است. مجموعه ای از جوک ها و تصاویر خنده دار همیشه انتظارتان را می کشد کافیست سری به پیج محبوب خود بزنید تا بتوانید برای مدتی فقط بخندید.


3- مدیتیشن Ho-Ho-Ho : چشمان خود را ببندید و سه مرتبه با کمک شکم خود بخندید – این یک تمرین خنده ساده یوگاست. یوگا خنده نشان داده می تواند سطح کورتیزول را پایین بیاورد، هورمون استرسی که می تواند باعث شود هوس غذاهای قندی، چرب یا نمکی کنید.به خاطر داشته باشید خنده باعث عکس العمل شیمیایی در بدن می شود، که بدون نیاز به دارو یا غذا آرامتان می کند، امتحان کردنش هیچ ضرری ندارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha