رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رشد برخی آسیب ‌های مختص زنان از ارائه آموزش های مهارتی به زنان آسیب دیده در 10 استان کشور طی سال جاری خبر داد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رشد برخی آسیب ‌های مختص زنان از ارائه آموزش های مهارتی به زنان آسیب دیده در 10 استان کشور طی سال جاری خبر داد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،انوشیروان محسنی ‌بندپی، درخصوص ساماندهی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال جاری گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در قالب های مختلفی در دستور کار بهزیستی قرار دارد و برنامه های مختلفی در این راستا برای سال جاری در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: البته در راستای اجرای طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار از پتانسیل سمن ها استفاده می شود چرا که بهزیستی از لحاظ اعتبارات به تنهایی نمی تواند در این زمینه ورود کند.

وی همچنین به توافقنامه بهزیستی و معاونت زنان ریاست جمهوری در ابتدای سال جاری به امضا رسید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برای اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار را به طور جدی دنبال کنیم، با معاونت زنان در قالب تفاهمنامه ای وارد همکاری شدیم تا بتوانیم توانمندسازی زنان آسیب دیده و آسیب پذیر و همچنین زنانی که سرپرست خانوار هستند را انجام دهیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: در واقع توانمندسازی این زنان در قالب مهارت های شغلی است که در این زمینه آموزش های شغلی و مهارت های فردی و اجتماعی به دخترانی که در مراکز بهزیستی و همچنین زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هستند، ارائه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه بیشترین فعالیت بهزیستی بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی متمرکز است، بیان کرد: البته آموزش های مهارتی به زنان آسیب دیده که عموما معتاد هستند نیز ارائه می شود که در قدم اول این آموزش ها در 10 استان مختلف به زنان آسیب دیده اجتماعی ارائه می شود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نهادهایی همچون بهزیستی، معاونت زنان، ستاد توانمندسازی زنان شهرداری تهران و کمیته امداد همکاری می کنند. البته در سال گذشته هم اقدامات بهزیستی در ساماندهی زنان کارتن خواب با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران و غربالگری سلامت این زنان انجام شد ضمن اینکه بسته حمایتی پیشنهادی زنان سرپرست خانوار برای سال 95 در برنامه ششم توسعه نیز دیده شده است.
طبق آمار معاون امور زنان ریاست جمهوری، در حال حاضر 12 درصد از خانواده ‌ها را زنان سرپرست خانوار اداره می کنند که آمار آنها 2 میلیون و 500 هزار زن سرپرست است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha