معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از بهبود 50 درصدی سوءتغذیه کودکان مناطق محروم با توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها خبر داد.

بهبود 50 درصدی سوء تغذیه کودکان با توزیع مستمر سه سال غذای گرم

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از بهبود 50 درصدی سوءتغذیه کودکان مناطق محروم با توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت:50 میلیاردتومان اعتبار برای اجرای یک وعده غذای گرم در روستا مهدها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: براساس مطالعات وزارت بهداشت یک وعده غذای گرم در 7 استان ایلام،خوزستان،کهگیلویه بویراحمد،هرمزگان،بوشهر،سیستان وبلوچستان و کرمان توزیع می شود.

فرید اضافه کرد: براساس مطالعات وزارت بهداشت، در مناطقی که یک وعده غذای گرم به صورت مستمر بیش از سه سال توزیع شده سوءتغذیه کودکان تا 50 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در این وعده غذایی هزار کیلو کالری برای کودکان در نظر گرفته شده است ،گفت: آموزش تغذیه کودکان به خانواده ها در مناطق محروم و افزایش کیفیت غذایی نیز در کاهش سوتغذیه کودکان موثر خواهد بود.

فرید افزود: افزایش دسترسی کودکان به مهدهای کودک از نظر آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و ارائه خدمات سلامت همچون غربالگری تنبلی چشم،غربالگری شنوایی و غربالگری اضطراب کودکان و اختلالات هیجانی و اوتیسم در کودکان ضروری است.

وی اضافه کرد:17 هزار مهد کودک در کشور فعالند که 7 هزار و 500 روستا مهد و هزار و 200 مهد در حاشیه شهرها قرار دارند.

فرید گفت: نرخ شهریه مصوب روستا مهدها بسیار کمتر از شهرهاست و به صورت میانگین 10 تا 15 هزار تومان در ماه است که گاه نام نویسی رایگان نیز دارد.

معاون سازمان بهزیستی افزود: تشکیل انجمن اولیا مربیان در مهدهای کودک به تعامل بیشتر والدین با مهدهای کودک منجر شده که برای ارتقای مهارتهای زندگی در کودکان ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha