چیزی به آغاز فصل سرد زمستان باقی نمانده است. حتماً شما هم تجربه خوبی از خشکی و چین و چروک هایی که به دلیل سرمای هوا روی پوستتان ظاهر می شود دل خوشی ندارید. اما کافی است مصرف چند خوراک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

پوستی لطیف در فصل سرد با این خوراکی ها

سلامت نیوز: چیزی به آغاز فصل سرد زمستان باقی نمانده است. حتماً شما هم تجربه خوبی از خشکی و چین و چروک هایی که به دلیل سرمای هوا روی پوستتان ظاهر می شود دل خوشی ندارید. اما کافی است مصرف چند خوراک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی؛ شش خوراکی که در ادامه خواهد آمد نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه به عنوان درمانی فوق العاده برای سالم نگه داشتن پوست شما از چروک و شکنندگی در برابر سرمای زمستانی عمل می کنند.

1-     گریپ فروت: رنگ صورتی این میوه به دلیل لیسوپن موجود در آن است که به لطافت پوست شما کمک می کند. مطالعات نشان داده است کسانی که از میزان بیشتر لیسوپن مواد غذایی مختلف استفاده می کنند پوست لطیف تری خواهد داشت. گوجه، هویج، هندوانه، گوآوا و فلفل قرمز هم همین خاصیت را دارند.

2-     قهوه: با نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید. البته قهوه بدون کافئین چنین خاصیتی را ندارند.

3-     ادامامه: این لوبیا سرشار از ماده ای است که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و رادیکال های آزاد مضر ناشی از نور خورشید را مهار می کند. همچنین از کلاژن پوست که با آغاز دهه بیستم زندگی رو به کاهش می گذارد محافظت می کند.

4-     پنیر سویا: ایزوفلاون های این خوراک محافظ کلاژن هستند. مطالعات نشان داده اند که موش هایی که از این ماده مصرف کرده و در برابر موج فرابنفش قرار گرفته بودند چروک کمتر و پوست لطیف تری از دیگر موش ها داشتند. شیر سویا هم همین خاصیت را دارد.

5-     زرده تخم مرغ: لوتئین موجود در زرده تخم مرغ نه تنها از پوست در برابر امواج فرابنفش محافظت می کند بلکه برای چشم هم مفید است و مصرف محتاطانه آن برای افراد بالای 50 سال توصیه می شود.

6-     چای: این نوشیدنی محبوب به دلیل برخورداری از کافئین گزینه بسیار خوبی برای حفاظت از پوست شما در برابر سلول های سرطانی و امواج فرابنفش خورشید است.

7-     هویج: کاروتن بتا و لیسوپن موجود در هویج هر دو محافظ پوست هستند. نوشیدن روزانه یک فنجان آب هویج یا خوردن گوجه به مدت 10 تا 12 هفته را برای گرفتن سریع جواب فراموش نکنید.

8-     ماهی تون: اگر می خواهید پوستتان جوانتر به نظر برسد حتماً ماهی تون و دیگر ماهی های سرشار از امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف دو وعده ماهی در هفته نه تنها برای پوست که برای قلب شما نیز بسیار مفید است.

9-     کلم بروکلی: خوراک هایی مانند بروکلی که دارای ویتامین ث هستند برای محافظت از پوست در برابر چروک و خشک شدن فوق العاده مفید هستند.

10-  و سرانجام این چند خوراک را هم از قلم نیندازید: اسفناج، ماهی ساردین، کدوتنبل و کاکائو.

منبع: Eatingwell

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha