چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 201494

خنده یکی از فعالیت های مفید برای سلامتی شماست. خنده، حتی اگر طبیعی نباشد، تاثیر مثبتی بر احوال شخصی و سلامتی روانی شما می گذارد.

سلامت نیوز: خنده یکی از فعالیت های مفید برای سلامتی شماست. خنده، حتی اگر طبیعی نباشد، تاثیر مثبتی بر احوال شخصی و سلامتی روانی شما می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین ، خنده فشار عصبی را کاهش داده و باعث احساس راحتی می شود، و ۵ فایده برای سلامتی شما دارد.

۱- خنده مسری است

وقتی می بینیم کسی می خندد، ما نیز معمولا لبخند می زنیم و به همین دلیل خنده مسری است. تحقیقات نشان می دهد مشاهده خنده دیگران باعث فعالیت بخشی از مغز می شود که حرکت های صورت را کنترل می کند و به همین دلیل ما هم می خندیم. این یک سرایت مفید است.

۲- کاهش استرس و فشارهای قلبی

وقتی عصبی هستید خنده کار آسانی نیست، اما تحقیقات نشان می دهد وقتی می خندید استرس شما فروکش می کند و گرفتگی قلبی کاهش می یابد، و به همین دلیل احساس راحتی می کنید.

۳- اندرفینز آزاد می شود

اندرفینز مواد شیمیایی است که باعث خوشحالی می شود. این مواد در هنگام فعالیت های بدنی همچون ورزش و دویدن آزاد می شود. خنده هم باعث آزاد شدن این مواد می شود، و شما با خنده هم همان احساس شادی مشابه با ورزش را خواهید داشت.

۴- تقویت ایمنی بدن

خنده باعث تولید گلبول های سفید در خون و افرایش مقاومت بدن در مقابل بیماری ها می شود. به همین دلیل کودکانی که تحت درمان هستند بهتر است که با شنیدن قصه و بازی بخندند، زیرا خنده باعث بالا رفتن گلبول های سفید و تسریع فرایند بهبودی آنها می شود.

۵- سلامتی مغزی

خنده چارچوب ذهنی ما را برای مدت طولانی مثبت نگه می دارد، و باعث افزایش کارآیی ما می شود. خنده قدرت تمرکز ما بیشتر می کند و توانایی ما برای مقابله با مشکلات را افزایش می دهد.

به دلیل اثرات مثبت خنده، مردم این روزها هرچه بیشتر عضو کلوب های خنده می شوند، و افرادی که از بیماری رنج می برند، با این کار به درمان خود کمک می کنند.

خندیدن به وضعیت قلبی و جریان خون شما کمک می کند و باعث شل شدن عضلات می شود. خنده برای شش های شما هم خوب است و عوارض بیماریهایی همچون آلرژی، رماتیسم و آسم را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha