یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 201725

یک متخصص تغذیه گفت: برخی از سبزیجات و میوه جات تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست دارند.

این مواد غذایی جوانی را به شما هدیه می کنند!

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: برخی از سبزیجات و میوه جات تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوید پوریا متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف میوه جات باعث بهبود سرطان دستگاه گوارشی می شود، گفت: مصرف روزانه سه عدد میوه باعث بهبود سلامت پوست و مو می شود.

وی به میوه های بنفش مانند تمشک، بادمجان، آلو، کشمش و ریحان اشاره کرد و اظهار داشت: آنتو سیانین، فنولیک و آنتی اکسیدان موجود در این میوه جات و سبزیجات باعث جوان شدن پوست و کاهش بیماری‌های سرطانی، آلزایمر و قلبی می شود.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه میوه‌ جات قرمز رنگ حاوی آنتوسیانین و لیکوپن هستند، تاکید کرد: مصرف میوه جات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس و سیب قرمزاز بروز بیماری های قلبی، آسیب به بافت های سلولی و کاهش و افزایش فشار خون جلوگیری می کند.
پوریا با بیان اینکه مصرف میوه جات کلسترل خون را به حداقل می رساند، گفت: میوه جات و سبزیجات سبزرنگ دارای رنگدانه های کلرفیل و ایندولس و حاوی منیزیم و فولیت هستند که همین عوامل باعث کاهش سقط جنین می شود.


به گفته وی؛ لوتئین و اگزانتین موجود در لوبیا سبز، آووکادو، نخود و فلفل و کلم سبز، خیار، مارچوبه واسفناج باعث کاهش بیماری های چشمی می شوند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف میوه جات و سبزیجات خام باعث افزایش سیستم دفاعی بدن می شود، تصریح کرد: مصرف آردهای تصفیه‌ شده‌ در شیرینیجات باعث افزایش کالری و چربی در بدن می شود.


پوریا با بیان اینکه مصرف قند و شکر باعث کاهش کلاژن پوست و پیری زودرس می شود، تاکید کرد: مواد غذایی مانند اسنک، چیپس، پفک و نمک باعث آسیب به دستگاه های گوارشی بدن می شود.


به گفته وی؛ مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، همبرگر، کالباس و گوشت قرمز باعث ایجاد چروک بر پوست و پیری زودرس می شود.
این متخصص تغذیه به پتاسیم و ویتامین ث میوه جات و سبزیجات با رنگ های زرد و نارنجی اشاره کرد و افزود: با مصرف هویج، کدو تنبل، انبه، موز و خربزه سلامت چشم و پوست خود را تضمین کنید.


پوریا با بیان اینکه مصرف نوشیدنی‌های گازدار برای سلامت بدن مضر است اظهار داشت: مصرف این نوشیدنی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، افزایش فشار خون، سکته و کبد را فراهم می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha