چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 210091

قهرهای طولانی مدت، آن هم وقتی که فرد می‌داند مقصر است، نشانه‌ای منفی را درباره هویت و شخصیت‌اش آشکار می‌کند.

دلتنگ نامزد قهرویم هستم

سلامت نیوز-*نسرین صفری: قهرهای طولانی مدت، آن هم وقتی که فرد می‌داند مقصر است، نشانه‌ای منفی را درباره هویت و شخصیت‌اش آشکار می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران نوشته است: یک ساله نامزد کرده‌ام و چند ماه دیگر قرار است عروسی کنم؛ اما با همسرم مشکلات بسیاری دارم، او برای ادامه تحصیل در خارج از کشور زندگی می‌کند و ما چندان ارتباطی با هم نداریم در حد تلفن و شبکه‌های مجازی! بر سر کوچکترین مسأله با من بحث می‌کند، قهر می‌کند و تا من پیشقدم نشوم تن به آشتی نمی‌دهد، در آخرین مشاجره از او خواسته‌ام دیگر با من کاری نداشته باشد، حال بیش از دو هفته است که سراغی از من نگرفته و من دلتنگ او هستم و نمی‌دانم چه کنم، لطفاً راهنمایی کنید.

پاسخ:


سبک و سنگین کنید:

پیشنهاد می‌دهیم با خود رو راست باشید و تعیین تکلیف کنید، فراموش نکنید شما از او خواسته‌اید که با شما کاری نداشته باشد، حال چرا پشیمانید؟ بهتر است بر رفتارهایتان اندکی متمرکز شوید، اشتباهات خود را شناسایی کنید و راه حلی برای آنها بیابید؛ تدابیر اتخاذی شما برای متقاعد کردن همسرتان یا بیان خواسته هایتان، روش های نامساعدی است که نتیجه کلامتان را به بحث می‌کشاند و در نهایت نیز شما را مجبور به پا پیش گذاشتن می‌کند، بهتر است آنها را اصلاح کنید.
از سوی دیگر، بدون هیچ قضاوتی در مورد مشکلاتتان با فردی معتمد، آگاه و بی‌طرف (فردی که خارج از محدوده خانواده و دوستان است)، صحبت کنید نظر او را راجع به آنها بپرسید اگر وی شما را محق دانست و ایراد کمتری بر شما وارد بود(قطعاً شما هم بی‌تقصیر نبوده‌اید اما شدت و ضعف قصور و کوتاهی مهم است) صبر کنید تا همسرتان پیگیر شما شود، چه بسا ایشان به‌عنوان یک مرد باید توان مدیریت زندگی خانوادگی را داشته باشند، قهرهای طولانی مدت، آن هم وقتی که فرد می‌داند مقصر است، نشانه‌ای منفی را درباره هویت و شخصیت‌اش آشکار می‌کند؛ اگر چه طبیعی است دلتنگ همسرتان باشید ولی یادتان باشد گاهی چشم پوشی از خطاها یا محبت بسیار عین وظیفه می‌شود و بدترین چیز برای انسان‌ها عادت به وظیفه است، پس تا دیر نشده باید این عادت بد همسرتان را متوقف کنید.


ازدواج‌تان را به تعویق بیندازید:

با وجود مشکلات مطرح شده و ارتباطات محدود مجازی، توصیه می‌کنیم تا زمانی که به شناخت کافی و لازم از یکدیگر دست نیافته‌اید، هرگز به ازدواج فکر نکنید.
مهارت‌های همسرداری را بیاموزید: شما و همسرتان نابلد مسیر هستید، سعی کنید اطلاعات تان را افزایش دهید، آگاهی از تفاوتهای جنسیتی و شناخت فنون همسرداری و مهارت ارتباط سالم و بهینه کمک شایانی به بهبود رابطه شما و همسرتان می‌کند.


مشاوره بگیرید:

با روانشناسی مجرب درباره مشکلات‌تان مشورت کنید بی‌تردید  روانشناس‌ با ریشه‌یابی علت اصلی مسائل، می‌تواند راهکارهایی را برای اصلاح رفتارها یا بر طرف کردن مشکلات به شما و همسرتان پیشنهاد دهد.

 *روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha