عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: در لایحه حوادث غیرمترقبه تصمیماتی درباره افزایش اختیارات و تقویت امکانات هلال احمر اتخاذ می‌شود.

اختیارات و امکانات هلال احمر در مدیریت بحران افزایش می یابد

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: در لایحه حوادث غیرمترقبه تصمیماتی درباره افزایش اختیارات و تقویت امکانات هلال احمر اتخاذ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اصغر سلیمی در خصوص ضرورت‌های افزایش تجهیزات و امکانات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: جمعیت هلال احمر در بحران‌ها و جنگ‌ها فعالیت ویژه‌ای دارند، در کشور ما نیز جز اولین مجموعه‌هایی هستند که به محل حادثه اعزام و اقدام به امدادرسانی می‌کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با یادآوری پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهرها و محدوده‌های خارج از شهرها، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر خدمات به هنگام و مناسبی را در مواقع بحران به آسیب‌دیده‌گان ارائه می‌دهد اما با توجه به بحران خیز بودن کشور و وقوع حوادث طبیعی متعدد از سال گذشته تاکنون، تقویت تجهیزات و امکانات جمعیت هلال احمر ضروری است.

وی افزود: در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۹۶ تا حدودی سطح اعتبارات جمعیت هلال احمر افزایش داده شد، در جریان بررسی لایحه حوادث غیرمترقبه هم به عنوان قانون دائمی مدیریت بحران کشور تلاش خواهد شد تا جایگاه جمعیت هلال احمر ارتقاء یابد.

سلیمی یادآور شد: در لایحه حوادث غیرمترقبه تصمیماتی درباره ارائه آموزش‌های لازم به دانشجویان و دانش‌پژوهان در حوزه مدیریت بحران گرفته شده که در این زمینه به نقش جمعیت هلال احمر برای کمک به وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و تحقیقات اشاره شده است تا در نهایت بتوان موضوع پیشگیری از بحران را تقویت و پررنگ تر کرد.

وی تصریح کرد: از ظرفیت جمعیت هلال احمر علاوه بر بخش امدادی و عملیاتی باید در حوزه پیشگیری استفاده شود تا مشکلات جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی و بحران‌های متعدد کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر بازوی اجرایی مدیرت بحران کشور است، گفت: تقویت منابع، افزایش اختیارات و تجهیز شدن امکانات این مجموعه سبب تقویت بازوی اجرایی و امدادی مدیریت بحران کشور و تقلیل مشکلات خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha