رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی گفت: وزارت بهداشت جلوی کاشت و واردات محصولات تراریخته را بگیرد.

وزارت بهداشت جلوی کاشت و واردات محصولات تراریخته را بگیرد

سلامت نیوز: رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی گفت: وزارت بهداشت جلوی کاشت و واردات محصولات تراریخته را بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ذاکرنیوز، پروفسور علی کرمی پیش از ظهر چهارشنبه( هفته گذشته) در همایش بیوتروریسم، با شعار تهدیدات نوین، جنگ خاموش، اظهار داشت: هم اکنون با توجه به ضررهای جبران نشدنی محصولات تراریخته (دستکاری شده) ۳۷ کشور جهان کشت این محصولات را ممنوع اعلام کرده اند.
وی افزود: سویا، کلزا، ذرت و پنبه چهار محصول تراریخته شده در سراسر جهان هستند که وزارت بهداشت برای جلوگیری از بیماری های سرطان و عقیمی باید جلو کاشت و ورود این محصولات را بگیرد.
متخصص بیوتکنولوژی و رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی با اشاره به انجام تحقیقات فراوان علمی درباره محصولات تراریخته تاکید کرد: کشورهای حامی این محصولات خود نه تنها کاشت این محصولان بلکه فروش آن در بین مردم خود را ممنوع و آن را به کشورهای دیگر مانند ایران صادر می کنند.
وی تحول در سبک زندگی را نیازمند توجه اصول اسلامی و استفاده از مواد غذایی و محصولات ارگانیک دانست و تصریح کرد: استفاده از مواد ارگانیک در دستورات و سفارشات مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
کرمی سلامتی و بالا بردن فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک را امری ضروری دانست و گفت: امینت ملی و سلامت مردم باید هدف همه پژوشگران در حوزه غذا و دارو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha