نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که میانسالان و سالخوردگان با مصرف روزانه پرتقال و سایر مرکبات، از مغز خود محافظت می کنند به طوری که خطر ابتلا به زوال عقل و یا آلزایمر در انها به میزان 25 درصد کاهش می یابد.

مصرف روزانه پرتقال خطر آلزایمر را یک چهارم کاهش می دهد

سلامت نیوز:نتیجه یک مطالعه نشان می دهد که میانسالان و سالخوردگان با مصرف روزانه پرتقال و سایر مرکبات، از مغز خود محافظت می کنند به طوری که خطر ابتلا به زوال عقل و یا آلزایمر در انها به میزان 25 درصد کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان دانشگاه توکیو در ژاپن در این مطالعه متوجه شدند که مصرف روزانه هر نوع میوه ای از خانواده مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو می تواند احتمال ابتلا به بیماری درمان ناپذیر زوال عقل را به اندازه تقریبا یک چهارم کاهش دهد.


یافته های مطالعه محققان نشان می دهد که مصرف میوه های طعم دار می تواند سلاح قدرتمندی در برابر ابتلا به این بیماری باشد که به عنوان یک اپیدمی مدرن در حال ظهور است.


به گزارش روزنامه دیلی میل،تاکنون مطالعات متعددی نشان داده اند که به طور کلی، میوه های خانواده مرکبات می توانند از مغز در برابر آسیب های منجر به زوال عقل یا آلزایمر منجر می شوند، محافظت کنند.


اسید سیتریک حاوی ماده شیمیایی نوبیلیتن است که در آزمایشات حیوانی مشخص شده است باعث کاهش و یا معکوس کردن اختلال حافظه می شود.
اما مطالعه جدید محققان ژاپنی که در مجله British Journal of Nutrition منتشر شد، اولین مطالعه بزرگی است که به بررسی تاثیر مصرف میوه های خانواده مرکبات بر شمار زیادی از افرادی پرداخته است که در معرض بیشترین میزان خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.


محققان در این مطالعه بیش از 13 هزار زن و مرد میانسال یا مسن را برای چند سال مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند افرادی که هر روز مرکبات مصرف می کردند در قیاس با افرادی که این میوه ها را کمتر از دو بار در هفته مصرف می کردند، 23 درصد کمتر در معرض احتمال زوال عقل قرار گرفتند. .
در این مطالعه جدید، محققان بزرگسالان مسن را به مدت 7 سال مورد پیگیری قرار دادند تا متوجه شوند چند نفر از آنها به زوال عقل مبتلا شدند.
آنها دریافتند که میزان ابتلا به زوال عقل در میان افرادی که دستکم یک بار در روز میوه های خانواده مرکبات را مصرف می کردند به اندازه قابل توجهی کمتر از افرادی بود که این میوه ها را کمتر از دو بار در هفته مصرف می کردند.


محققان در گزارشی نوشتند که براساس برخی مطالعات بیولوژیک، مرکبات تاثیرات پیشگیرانه ای در برابر آسیب شناختی دارند. اما تاکنون هیچ مطالعه ای ارتباط میان مصرف مرکبات و نرخ ابتلا به زوال عقل را بررسی نکرده بود و تنها نتایج این مطالعه اخیر نشان می دهد مصرف مکرر مرکبات تا چه میزان با کاهش خطر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha