رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز در مورد آخرین وضعیت درمانی دختر سه ساله ای که به درون دیگ نذری خورش سقوط کرده و دچار ۷۶ درصد سوختگی شده بود، خاطرنشان کرد: بیمار غذا می خورد و شرایط مطلوبی دارد، اما با وجود انجام پانسمان های روزانه و درصد زیاد سوختگی هنوز نگران ورود عفونت به خون ناشی از سوختگی هستیم.

آخرین وضعیت درمانی کودک سوخته شده در دیگ نذری

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز در مورد آخرین وضعیت درمانی دختر سه ساله ای که به درون دیگ نذری خورش سقوط کرده و دچار ۷۶ درصد سوختگی شده بود، خاطرنشان کرد: بیمار غذا می خورد و شرایط مطلوبی دارد، اما با وجود انجام پانسمان های روزانه و درصد زیاد سوختگی هنوز نگران ورود عفونت به خون ناشی از سوختگی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زهرا بزرگ زاده در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: آنچه که برای ما در مورد تمام بیماران دچار سوختگی مهم و نگران کننده است، ورود عفونت به خون است که در این صورت سایر قسمت های بدن مثل کلیه و قلب دچار نارسایی می شوند، اما با توجه به شرایط موجود و این که فعلا بیمار تب ندارد و بحث عفونت مطرح نیست، حال عمومی وی رضایت بخش است.

وی با بیان این که رفع  خطر عفونت به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی توان زمان خاصی برای آن تعیین کرد، گفت: سن و جنس بیمار، شرایط سیستم ایمنی بدن، عوامل ارثی و ژنتیکی، مسائل محیطی، محل، عمق و وسعت سوختگی تعیین می کند که عفونت ناشی از سوختگی چه زمانی از بین می رود تا  سایر درمان ها را اعمال کرد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز  با اشاره به این که پس از حصول اطمینان از شرایط بیمار سایر اقدامات درمانی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در صورتی که عفونت وارد خون نشود و شرایط جسمی بیمار به لحاظ وضعیت خونی، الکترولیت ها و  متابولیسم بدن اجازه دهد، فردا و در غیر این صورت هفته آینده انجام عمل های زیبایی را روی وی آغاز خواهیم کرد.

 بتول احمدی، کودک سه ساله اروندکناری ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز پنجم مهر به داخل دیگ خورش نذری سقوط کرد که در جریان آن تمام بدن دختربچه بخصوص ناحیه باسن، پشت کمر و سمت راست بدن دچار سوختگی شد. پس از سوختگی به مراکز درمانی آبادان اعزام و سپس به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد تا تحت درمان های تخصصی  قرار گیرد. انجام درمان های تکمیلی روی این دختر سه ساله همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha