سلامت نیوز : دبیر كل جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر ایران در حوزه نیروی امدادی با ارتقا سطح كیفی و كمی آموزش‌ها و مهارت‌های امداد و نجات سریع تا 2 سال آینده به برترین هلال‌احمر دنیا مبدل می‌شود.

ظاهر رستمی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر ایران در حال حاضر جزوه 3 تا 5 جمعیت برتر در بین بیش از 185 جمعیت دنیا به حساب می‌آید و این طبقه بندی جهانی نیز توسط فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر اعلام شده است.

وی افزود: رسیدن به بالاترین جمعیت هلال‌احمر در دنیا منوط به رعایت و انجام فعالیت‌های آموزشی، علمی و تحقیقاتی بسیار است. این امر از سال‌های گذشته آغاز شده بود و در رویكرد جدید با شتابی بیشتر بر اساس اهداف و چشم انداز 1404 صورت می‌گیرد.

رستمی با اشاره به اینكه هلال‌احمر خط مقدم كمك رسانی و امداد و نجات در كشور به حساب می‌آید، گفت: از این پس به هیچ عنوان نیروی آموزش فرانگرفته نباید در جمعیت داشته باشیم ولو اینكه این افراد در پست‌های ستادی فعالیت كنند.

وی به فراگیری آموزش‌های اصول امدادی برای نخستین‌بار در كشور از بالاترین مقام جمعیت هلال‌احمر از جمله ریاست این جمعیت تا تمام مدیران عامل هلال‌احمر و دیگر معاونان در كشور اشاره كرد و افزود: هلال‌احمر ایران برای رسیدن به مقام نخست امدادی در دنیا برنامه‌های بسیار عظیمی را انجام خواهد داد به طوری كه تمام حوادث كشور از جمله زلزله و سیل باید به طور كامل به وسیله امدادگران جمعیت تحت كنترل قرار گیرد.

دبیر كل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به این سؤال كه جمعیت چه برنامه‌هایی را برای ارتقا نیروهای امدادی خود در حوادث انجام می‌دهد، بیان كرد: از چندی قبل با هماهنگی‌های كامل در كشور زمینه‌ای ایجاد شده است تا در صورت وقوع حوادث بزرگ تمام مدیران ارشد جمعیت به صورت عملیاتی با امدادگران همراه شوند و تمام امور امداد و نجات را به صورت مستقیم در صحنه حادثه رصد كنند.

رستمی با ابراز تأسف از حادثه زلزله بم در سال 82 كه منجر به از دست دادن بسیاری از هموطنانمان شد، گفت: در جهان و به خصوص كشورهای توسعه یافته هرگز شاهد تعداد بی‌شمار كشته و زخمی بر اثر زلزله و سیل نیستیم و هلال احمر ایران نیز با هماهنگی نهادها و ارگان‌های امدادی در كشور باید با عملیات‌های امداد و نجات سریع تعداد كشته و زخمی‌های حوادث را به حداقل برساند.

وی با اشاره به اینكه در راستای ارتقای هلال‌احمر ایران به برترین هلال‌احمر دنیا برنامه‌های گسترده‌ای از جمله افزایش حقوق و مزایایی بیمه برای نیروهای امدادی داوطلب در كشور در سال آینده صورت می‌پذیرد، بیان داشت: مردم در حوادث چشم امید كمك رسانی نیروهای هلال‌احمر دارند.

وی گفت: از این پس نیز به هیچ عنوان كوتاهی و ضعف مدیران عامل هلال‌احمر در سراسر كشور بخشیده نخواهد شد كه این اولتیماتوم نیز چندی قبل با عزل یكی از مدیران عامل مراكز هلال‌احمر بر اثر كوتاهی در رصد فعالیت یكی از عملیات‌های امدادی صورت پذیرفت.

رستمی در پاسخ به برخی عملكردهای ضعیف در حوزه امدادی كشور تصریح كرد: نجات جان مردم در حوادث در گرو عملكرد سریع و برق آسای نیروهای امدادی هلال‌احمر است كه در این راستا از این پس با بازآموزی آموزش‌های امدادی در سطح بسیار بالا از جمله مدرسه میدانی كه با حضور امداگران بین‌المللی از 30 كشور جهان صورت پذیرفت باید تمام امدادگران جمعیت به طور كامل و دقیق تمام آموزش‌های فراگرفته خود را ارتقا دهند و در صورت خلاف این امر دیگر جای برای حضور در هلال‌احمر ندارند.

وی تأكید كرد: از این پس تمام مدیران، معاونان و مسئولان جمعیت هلال‌احمر از جمله شخص بنده به عنوان دبیر كل جمعیت در تمام حوادث بزرگ كشور تحت هر شرایط و بدون وقفه برای رصد عملیات‌های امدادی در هر ساعت از شبانه روز حضور خواهیم یافت كه این امر از چندی قبل از حادثه زلزله دامغان آغاز شده است.

رستمی خاطرنشان كرد: جمعیت هلال‌احمر برنامه‌هایی وسیعی را در سطح مدیریتی و ارتقا آموزش‌های نیروهای امدادی در سطح كشور اجرا خواهد كرد كه به اطلاع آحاد جامعه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha