سلامت نیوز :مشاور رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در حال حاضر بزرگترین تولید كننده وسایل امدادی در ایران است و در این راستا به زودی تولید چادرهای امدادی بر اساس وضعیت جغرافیایی هر استان در كشور را محقق می‌كند.

به گزارش فارس، مهدی علیپور در مراسم بازدید پیرریتر، نماینده كمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ایران كه امروز از كارخانجات صنایع نساجی هلال احمر صورت پذیرفت اظهار داشت: بزرگترین دغدغه كارخانجات صنایع نساجی هلال احمر در كشور مسئله كیفیت تولیدات وسایل امدادی است و در این راستا در تلاش هستیم تا به زودی چادرهای امدادی كه استراتژیك‌ترین اقلام امدادی در حوادث غیرمترقبه و مترقبه به حساب می‌آید را بر اساس جغرافیا و آب و هوای جوی هر استانی در كشور تولید كنیم.

وی با بیان اینكه هلال احمر بدون در نظر گرفتن مسائل اقتصادی آماده هرگونه همكاری با كمیته صلیب سرخ در راستای اهداف بشردوستانه است گفت: هلال احمر تاكنون در حوادث طبیعی بزرگ جهانی از جمله سیل پاكستان و زلزله چین همكاری‌های بسیار مطلوبی را با كمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای تولید چادر و پتو و اقلام زیستی دیگر صورت داده است.

علیپور اظهار داشت: كارخانجات صنایع نساجی هلال احمر با توجه به سابقه، كیفیت و تكنولوژی روز دنیا تولیدات اقلام امدادی منحصر به فرد نیز در ایران به ثمر می‌رساند و در این راستا حتی با وجود سود نكردن در برخی قراردادهای بزرگ با كمیته بین‌المللی صلیب سرخ بیشتر مسائل و اهداف بشردوستانه را در معادلات و همكاری‌های جهانی مدنظر قرار می‌دهد.

مدیر عامل كارخانجات صنایع نساجی هلال احمر با اشاره به اینكه ایران تنها كشور تولید كننده اقلام امدادی از جمله پتو در دنیا به حساب می‌آید كه به هیچ وجه در تولیدات خود از مواد ضایعاتی استفاده نمی‌كند گفت: ایران در زمینه قوانین گمركی نیز از نظر مسائل بشردوستانه بهترین موازین و قوانین را لحاظ كرده است. به طوری كه برای هیچ كدام از وسایل امدادی كه وارد ایران می‌شود عوارض گمركی لحاظ نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha