دبیر علمی دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران گفت: اختلال تعادل و سرگیجه یكی از مهمترین علل زمین خوردگی در سالمندان است كه منجر به شكستگی‌های استخوانی و كاهش عملكرد آنها می‌شود.

سلامت نیوز :دبیر علمی دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران گفت: اختلال تعادل و سرگیجه یكی از مهمترین علل زمین خوردگی در سالمندان است كه منجر به شكستگی‌های استخوانی و كاهش عملكرد آنها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دبیرخانه دهمین كنگره شنوایی شناسی تهران، اكرم پوربخت دبیر علمی دهمین كنگره سراسری شنوایی شناسی ایران با اعلام این خبر گفت: یكی از خطراتی كه همواره سالمندان را تهدید می‌كند، زمین خوردن ناشی از عدم تعادل است.

وی گفت: این امر در سنین بالای 60 سال و به ویژه در بانوان بسیار شایع‌تر و خطرناك‌تر است و در 10 درصد موارد باعث شكستگی‌های استخوانی و در موارد تكرار شونده منجر به محدود شدن فعالیت‌های فیزیكی به دلیل ترس از زمین خوردن می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی تهران علت این نوع سرگیجه و عدم تعادل را كه سرگیجه اتولوژیك نامیده شده و شایع‌ترین نوع در میان سالمندان است، افت عملكرد گوش داخلی عنوان كرد و افزود: مهمترین روش‌های درمانی برای این بیماران استفاده از داروها، روش‌های نوین جراحی و شیوه‌های جدید توانبخشی است.

وی اضافه كرد: به این ترتیب می‌توان عملكرد بیمار را به حداكثر ممكن رساند و در واقع انجام توانبخشی باعث از بین بردن علائم باقیمانده ناشی از سرگیجه در مغز می‌شود و فرد می‌تواند توانایی‌ها و عملكرد خود را بازیابی كند و درمان‌های توانبخشی كه توسط شنوایی شناس انجام می شود در كنار دارو درمانی، قادر است بیماری سرگیجه را در میانسالان تحت كنترل قرار دهد.

وی استفاده از روش‌های نوین توانبخشی در كنار بهره‌گیری از آخرین تكنولوژی‌های روز را برای رفع اختلالات تعادلی خصوصا در موارد مزمن در سالمندان، راهكاری كم هزینه توصیف كرد و اظهار داشت: در جریان برگزاری دهمین كنگره شنوایی شناسی ایران كه در تاریخ 6 تا 8 اردیبهشت سال آینده در سالن همایش ‌های رازی تهران برگزار می‌شود جدیدترین روش های ارزیابی و درمان اختلالات تعادل و سرگیجه در سالمندان با حضور اساتید و اندیشمندان به نام ایرانی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha