دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز1 دسامبر 2018 برابر با 10 آذر ماه جاری گفت تا کنون بیش از 35 میلیون نفر بر اثر یک بیماری مرتبط با ایدز جان سپرده‌اند.

مرگ 35 میلیون نفر بر اثر یک بیماری مرتبط با ایدز

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز1 دسامبر 2018 برابر با 10 آذر ماه جاری گفت تا کنون بیش از 35 میلیون نفر بر اثر یک بیماری مرتبط با ایدز جان سپرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

 
سی سال پس از نخستین روز جهانی ایدز، پاسخ به اچ آی وی بر سر دوراهی قرار گرفته است. مسیری که انتخاب می کنیم می تواند روند همه گیری را تعیین کند. اینکه آیا تا سال 2030 به ایدز پایان خواهیم داد یا این که نسل‌های آینده، بار این بیماری ویرانگر را بر دوش خواهند کشید.

 

بیش از 77 میلیون نفر مبتلا به اچ آی وی شده‌اند و بیش از 35 میلیون نفر نیز بر اثر یک بیماری مرتبط با ایدز جان سپرده‌اند. پیشرفت بسیاری در تشخیص و درمان حاصل شده و تلاش‌ها در راستای پیشگیری، از میلیون‌ها مورد ابتلای جدید جلوگیری نموده است.

 

هنوز آهنگ پیشرفت، با بلندپروازی جهانی همخوانی ندارد. عفونت‌های جدید اچ آی وی، با سرعت کافی کاهش پیدا نمی کنند. برخی مناطق دنیا از این مسیر عقب افتاده اند و منابع مالی نیز کافی نیست. انگ و تبعیض هنوز افراد را عقب نگه می دارد، خصوصاً جمعیت‌های کلیدی –شامل مردان همجنس‌گرا و سایر مردانی که با مردان رابطه‌ی جنسی دارند، تن فروشان، تراجنسی‌ها، افرادی که مواد تزریق می‌کنند، زندانیان و مهاجران- و دختران و زنان جوان. در ضمن، یکی از هر چهار نفری که با اچ آی وی زندگی می‌کند، از ابتلای خود به ویروس آگاهی ندارد که این امر مانع اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای پیشگیری، درمان و سایر خدمات مراقبت و حمایت، توسط آنان می‌گردد.

 

هنوز فرصت باقی است – تا انجام آزمایش اچ آی وی را گسترش دهیم؛ تا افراد بیشتری بتوانند به درمان دسترسی پیدا کنند؛ تا منابع مورد نیاز را برای پیشگیری از موارد جدید عفونت افزایش دهیم؛ و به انگ پایان دهیم. در این برهه‌ی حساس، هم اکنون ما باید مسیر درست را انتخاب کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha