دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 289368

یک مخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: آجیل‌ها خوراکی‌های مفید و مغذی در مهمانی‌ها هستند که کمتر کسی می‌تواند از خوردن آن‌ها صرف نظر کند.

فندق لاغرتان می‌کند

سلامت نیوز:یک مخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: آجیل‌ها خوراکی‌های مفید و مغذی در مهمانی‌ها هستند که کمتر کسی می‌تواند از خوردن آن‌ها صرف نظر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  درباره خواص فندق اظهار کرد: یکی از مغزهای خوراکی فندق است که طبع گرم و خشک دارد.فندق در صنعت شیرینی سازی کاربرد فراوانی دارد و در تهیه شکلات، شیرینی و همچنین شکلات صبحانه استفاده می شود.


جوزدانی با اشاره به املاح مفید درون فندق گفت: این مغز خوراکی مانند آجیل‌های دیگر سرشار از ویتامین‌های از جمله A,B,C,E، فیبر و چربی مفید است.


کاهش کلسترول بد خون

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: فندق در کاهش کلسترول بد خون بسیار مفید است، همچنین ۳۰ گرم از این مغز در افراد دیابتی نوع ۲ باعث مقاومت بدن آن‌ها در برابر انسولین می‌شود.


پاکسازی  ‌گوارش و کمک به کاهش وزن

او در ادامه افزود: فیبر در فندق در بهبود یبوست و همچنین پاکسازی سیستم گوارش موثر است. طبق تحقیقات انجام شده  مغزهای خوراکی به دلیل وجود مواد مغذی و چربی مفید باعث کاهش وزن می‌شوند.


کاهش بیماری‌های قلبی‌-عروقی

او با اشاره به ویتامین‌های درون فندق اظهار کرد: فندق به دلیل وجود ویتامین E مانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند به همین علت در درمان کبد چرب، کاهش بیماری‌های قلبی_عروقی و حفاظت از بدن ما در برابر رادیکال‌های آزاد و سرطان بسیار موثر است.


باروری مردان

جوزدانی افزود: یک رژیم غذایی که حاوی فندق است باعث درمان ناباروری مردان می‌شود به همین علت مردان بهتر است مغزهای خوراکی به خصوص فندق را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی  گفت: فندوق به دلیل وجود مواد مغذی در خود باعث کاهش حساسیت بدن، بهبود التهابات و عفونت بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha