شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 295729

متخصص پوست و مو گفت: بهترین روش برای برطرف کردن خشکی پوست ناشی از استفاده از مواد شوینده استفاده از «وازلین» است.

خشکی پوست را برطرف کنید

سلامت نیوز:متخصص پوست و مو گفت: بهترین روش برای برطرف کردن خشکی پوست ناشی از استفاده از مواد شوینده استفاده از «وازلین» است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمود جعفری متخصص پوست و مو درباره لکه‌های قهوه‌ای روی صوت گفت: این لکه‌ها می‌توانند عوامل متفاوتی داشته باشند اما به طور کلی اندازه لکه، تغییر رنگ‌ها، حاشیه‌های نامشخص، برجستگی و ... مهم است لذا توصیه می‌شود در صورت مشاده این لکه‌ها به پزشک مراجعه کنند.
وی درباره چربی پوست صورت توضیح داد: چربی پوست اگر به صورت موضعی باشد با شوینده و کرم‌های لایه‌بردار برطرف می‌شود اما در درجات شدیدتر برخی داروهای خوراکی توصیه می‌شود.


جعفری درباره خشکی پوست افزود: خشکی پوست یکی از موارد شایع در دوران کرونا به دلیل شست‌شو است که استفاده از وازلین بهترین روش برای کنترل چربی دست است لذا توصیه می‌شود افرادی که دست‌های خود را زیاد می‌شویند یا از الکل استفاده می‌کنند باید از وازلین استفاده کنند.


متخصص پوست ‌و مو ادامه داد: وازلین پوست را مرطوب می‌کند و به علاوه چون حالت عایق دارد می‌تواند مانع از تبخیر رطوبت موجود در پوست شود. برای قسمت‌هایی از پوست مانند زانو، آرنج، پا و... که بسیار خشک می‌شوند بسیار مناسب است. از وازلین همچنین می‌توان برای شادابی لب‌ها نیز استفاده کرد. البته به خاطر اینکه این ماده بسیار چرب است توصیه می‌شود شب‌ها استفاده شود طی چند ساعت خواب تاثیرات بی نظیری روی پوست خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha