عدم تحرک کافی به واسطه انجام کار روزانه، به مرور زمان ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

نحوه روغن کاری تردمیل و سرویس آن

سلامت نیوز:عدم تحرک کافی به واسطه انجام کار روزانه، به مرور زمان ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.


 انواع دستگاه های ورزشی هوازی و نگهداری مناسب از آنها:

به گزارش سلامت نیوز، کم تحرکی باعث ایجاد بیماریهایی مانند دیابت، چاقی، چربی بالای خون و ... می گردد. ورزش می تواند بهترین راهکار برای پیشگیری از این بیماریها باشد. در کنار ورزش، استفاده از انواع دستگاه های تردمیل ، صندلی ماساژور، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی، ماساژور پا ، ماساژور گردن، ماساژور چشم و بالشتک ماساژور نیز می توانند گردش خون فرد را بالا برده و راهکار بسیار مناسبی برای رهایی از ابتلا به خیلی بیماریها باشد.
انجام ورزش در افراد مختلف متفاوت است. بعضی ها پیاده روی را دوست دارند، بعضی ها ترجیح می دهند به استخر بروند و به شنا بپردازند. و خیلی از افراد نیز رفتن به باشگاه های ورزشی و سالنهای بدنسازی را دوست دارند.
بعضی از افراد نیز هم دوست دارند ورزش کنند و هم دوست ندارند از خانه بیرون بیایند. به همین دلیل به خرید انواع دستگاه ورزشی روی می آورند.
با توجه به استقبال مردم به ورزش و استفاده از دستگاه های ورزشی هوازی، انواع مختلفی از دستگاه های ورزشی تولید و روانه بازار شدند.
 

پرکاربردترین دستگاه های ورزشی هوازی:
پرکاربردترین و پرطرفدارترین دستگاه های ورزشی هوازی شامل انواع تردمیل، اسکی فضایی یا الپتیکال و انواع دوچرخه ثابت می باشند. با توجه به نوع فعالیتی که دوست دارید، می توانید هر کدام از دستگاه های خود را برای منزل خریداری نمایید تا هر زمانی از روز که فرصت داشتید، بر روی آنها به ورزش بپردازید.
با توجه به اینکه دستگاه های ورزشی مذکور، کاربرد بسیار تاثیرپذیری بر روی سلامت و تناسب اندام فرد دارند، رسیدگی به آنها برای جلوگیری از خراب شدن، امری بسیار مهم تلقی می گردد.
یکی از دستگاه هایی که هم طرفداران زیادی دارد و هم بسیار پرکاربرد است، تردمیل است. با توجه به استفاده مفیدی که از تردمیل دارید، باید در حفظ آن نیز کوشا باشید. یکی از راههای سالم و پرعمر ماندن تردمیل، روغنکاری آن است.


نحوه روغن کاری تردمیل و سرویس آن:
انواع دستگاه های مختلف طول عمر مشخصی دارند. تجهیزات ورزشی از جمله تردمیل نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از روش های افزایش دادن طول عمر این دستگاه، روغنکاری است.


چه نوع روغنی برای روغنکاری تردمیل استفاده کنیم؟
حتماً اگر تردمیل دارید این سوال برایتان پیش آمده! روغن مناسب برای روغن کاری تردمیل کدام است؟
روغن سیلیکونی، روغنی مناسب جهت روغنکاری تردمیل می باشد. البته برخی تردمیل ها هم از روغن سیلیکونی می کنند. انواع مختلفی از روغن در بازار موجود است. اما می توان گفت بهترین آن همان روغن سیلیکونی است و باعث می شود دستگاه در دمای 35 تا 50 درجه سانتیگراد عملکرد خوبی داشته باشد.

چرا تردمیل را روغن کاری کنیم؟
در واقع روغن کاری تردمیل از ساده ترین کارهای مراقبت و نگهداری آن است. با انجام این کار می توانید عمر موتور و عمر تسمه تردمیل را افزایش دهید. این در حالیست که اگر از روغنکاری روغنکاری غافل شوید، احتمالاً آسیب به تردمیل، هزینه های تعمیراتی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. ممکن است حتی لازم شود تسمه تردمیل را عوض کنید. پس اگر این کار را انجام نمی دهید برای پرداخت هزینه های اضافی آماده باشید. در کنار همه اینها لازم است این امر در فواصل زمانی مناسب انجام شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم.


چه موقع تردمیل نیاز به روغنکاری دارد؟
احتمالاً با خواندن این نوشته فکر می کنید هر روز نیاز به روغنکاری تجهیزات ورزشی است.
در حالی که کافی است با هر 20 ساعتی که از تردمیل استفاده می کنید، یک بار روغنکاری را انجام دهید. به طور متوسط می توانید در تقویمتان هر سه ماه یکبار، علامت روغنکاری تردمیل را ثیت کنید. بیشتر از این لازم نیست اقدامی انجام دهید. حالا چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ آیا خودم در منزل می توانم تردمیل را روغنکاری کنم؟ یا باید سرویسکار تجهیزات ورزشی این کار را انجام دهد؟

روغنکاری تردمیل در خانه:
تعجب نکنید. به راحتی و بدون صرف هزینه ای خاص انجام آن در منزل امکان پذیر است. تنها چیزی که نیاز دارید یک سرنگ بزرگ و روغن سیلیکونی تردمیل است. کافی است سطح زیرین تسمه یا نوار نقاله را روغنکاری کنید.
با یک آچار یا پیش گوشتی لبه تسمه را کمی به سمت بالا بکشید! حتی می توانید با دست و بدون آچار آن را بالا بیاورید و روغن بزنید.
توجه کنید که روغن هایی با پایه نفتی و یا روغن گیربکس اصلاً توصیعه نمی شوند و برای انجام این کار مناسب نیستند. در واقع استفاده از روغنهای نفتی برای تجهیزات ورزشی بسیار اشتباه است.
نکته: پس از آغشته کردن زیر تسمه به روغن، روی تردمیل به آرامی راه بروید. سرعت 3 یا 4 را انتخاب کنید تا بعد از مدت کوتاهی کل سطح زیر تسمه به روغن آغشته شود.


یک تصویر از مراحل روغن کاری تردمیل:
با توضیحاتی که ارائه شد مشخص می شود هیچ نیازی به حضور سرویسکار برای انجام روغنکاری تردمیل نیست. همچنین هزینه خاصی نیز همراه ندارد.
کورش اسپرت، نمایندگی فروش انواع تردمیل با برندهای معتبر، در خدمت مشتریان عزیز است.
برای گرفتن مشاوره رایگان در خصوص انواع تجهیزات وزشی از جمله تردمیل با ما در تماس باشید.


فروشگاه مرکزی و شوروم مجموعه :
تهران، میدان هفت تیر، ابتدای خیابان قائم مقام، نبش کوچه سام، پلاک 17، طبقه سوم


شعبه 2 غرفه خدمات ماساژ:
خیابان ستاری، نبش پیامبر مرکزی، مجتمع کورش، طبقه 2، روبروی رستوران علی منصوریان – ایستگاه صندلی ماساژ کورش


شماره های تماس :
77 – 75 40 81 88 – 021  و  90 25 40 44 – 021  و  44 13 677 0912
آدرس ایمیل : info@kouroshsport.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha